Publicerat Augusti 29, 20223 yr Börjar bli trött på att det aldrig finns byxor som är riktigt vida från midja och ner. Många år styrketräning har satt sina spår kan man väl säga........ Mina lår är ca 65 cm i omkrets så det blir kinkigt att finna byxor och när man väl funnit så kan man ge sig faan på att dom går ur produktion närmast efter köp. Har senast kört med Bearskinn v2 eller något sådan i storlek 2xl, men även dom är på gränsen över låren. Någon som har ett bra förslag? Helst utan membran från knä och uppåt.
Publicerat Augusti 29, 20223 yr Mina lår är 60 cm och det är rejält med plats kvar i de m90 jag har i strl 180/105 kg. /M
Publicerat Augusti 30, 20223 yr Författare 18 hours ago nuke sa: Mina lår är 60 cm och det är rejält med plats kvar i de m90 jag har i strl 180/105 kg. /M Är det gamla överskott eller nytillverkade? Har för mig att det var just den 180/105 som jag provade. 5cm till på omkretsen är inte bara att skämta bort....
Publicerat Augusti 30, 20223 yr Jag har tidigare använt M90 190/105 och inte haft några problem med 66cm lår och 46cm vad. Alternativet är att köpa byxor som är större i midjemått och låta skäddaren justera dem eller byxor med stretchpaneler i. Några slim eller cigarettbyxor är inte aktuellt för mig
Publicerat Augusti 31, 20223 yr Författare 6 hours ago M-98 sa: Jag har tidigare använt M90 190/105 och inte haft några problem med 66cm lår och 46cm vad. Alternativet är att köpa byxor som är större i midjemått och låta skäddaren justera dem eller byxor med stretchpaneler i. Några slim eller cigarettbyxor är inte aktuellt för mig Nä trenden med slimfit och avsmalnade ben är ju fan ett skämt, än värre blir det med alla dessa idiot byxor med membran. Kan något bli värre än förhöjd midja slimfit och membran från midja och ner och helst då utan ventilation i sida på benen!
Publicerat Augusti 31, 20223 yr Kolla på Taiga och Arcteryx Taiga har med ventilationsdragkedjor och utan membran.
Publicerat September 6, 20223 yr På 2022-08-30 at 10:38 fubar sa: Är det gamla överskott eller nytillverkade? Har för mig att det var just den 180/105 som jag provade. 5cm till på omkretsen är inte bara att skämta bort.... Har båda varianterna och det är ingen direkt skillnad. /M