Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

någon som har en tomphson contenter

Featured Replies

Publicerat

hur är kvaliten på dessa bössor?

prec, mm mm

mvh. samme

Publicerat

Jag har ett par Thompson Center Contender, fast pistoler, för metallsilhuettskytte. Precisionen brukar ligga på ca 15mm på 50m och ca 5-6cm på 200m, i de flesta gångbara kalibrar. En del fjädrar kan vara bra att ha i reserv för de kan gå sönder efter ett tag. Å andra sidan skjuter man normalt ett par tusen skott per år med en tävlingspang, så jag tror inte du behöver oroa dig. Som gevär tycker jag personligen inte att de är snygga men det är ju en smak- och vanesak. Köp du en om du vill ha en - det är summa summarum normalt ganska mycket "bang for buck". En komplett begagnad pang får man för ett par tusenlappar, sedan kan man köpa till pipor och kolvar.

• 2 months later...
Publicerat

Jag har ägt en thompson med 21 tums 22 hornet pipa. Jag byggde en tumhålskolv till den och den sköt sanslöst bra tills jag skjutit ut pipan på den. Tyvärr så blev den glapp i pipbulten också. Jag bytte bort den mot en annan hornet. Vill Du ha en enpetare så titta på den nya encoren om det är en thompson Du vill ha. Där finns det lite roligare kalibrar också.

Publicerat

Hur kan en .22 Hornet bli glapp i pipbulten? Hur många skott hade du skjutit innan den blev "utskjuten""?

Till min TC har jag nu fem pipor från 22H till 375 JDJ och efter ett antal tusen skott är den inte glapp eller utskjuten. Ingen annan som tävlar metallsilhuett och har TC har fått dem utskjutna eller glapp såvitt jag vet. Ändå skjuter vi skapligt mycket med dem.

Publicerat

Jag köpte 1000 hylsor i hornet som jag gjort fireforming på och dessutom skjutit två ggr = 3000 skott och dessförinnan hade jag nog laddat och skjutit ett par tusen skott ca 5000 skott totalt. Pipan var glapp i sidled och den såg inte vacker ut inuti heller. Men precisionen var ju en dröm när den var ny. Dessutom var ju bössan liten och behändig att ha med sig.