Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa vinterdäck på nätet. Men vart?

Featured Replies

Publicerat

Sambon har beställt en WV ID4 som ska komma snart. Dock har vi fått lite väl höga priser på vinterdäck från återförsäljaren. De vill ha 23 till 26 tusen för fyra vinterdäck på fälg beroende på vilket däck man väljer. 

Vi hade tänkt oss friktionsdäck av bra kvalitet då vi numera inte har så mycket snö/is här nere i skåne. Men vart hittar man vettiga däck/fälgar på nätet. 

Bilen har också olika storlekar på däcken, fram: 235/55 R19, bak: 255/50 R 19, men vad gäller för fälgarna? Är de också olika?

Lite hjälp skulle uppskattas.

Publicerat
34 minutes ago M-Ola sa:

Sambon har beställt en WV ID4 som ska komma snart. Dock har vi fått lite väl höga priser på vinterdäck från återförsäljaren. De vill ha 23 till 26 tusen för fyra vinterdäck på fälg beroende på vilket däck man väljer. 

Vi hade tänkt oss friktionsdäck av bra kvalitet då vi numera inte har så mycket snö/is här nere i skåne. Men vart hittar man vettiga däck/fälgar på nätet. 

Bilen har också olika storlekar på däcken, fram: 235/55 R19, bak: 255/50 R 19, men vad gäller för fälgarna? Är de också olika?

Lite hjälp skulle uppskattas.

https://www.dack365.se/

Kolla lite där, många som köpt där och ger dom bra betyg.

Publicerat

Gummihuset.se

Byt hjul.com 

det finns ganska många på nätet och skruvat säljer väl också.

Publicerat
20 minutes ago, Takko said:

https://www.dack365.se/

Kolla lite där, många som köpt där och ger dom bra betyg.

Där har jag köpt. Och däckonline.se också.

Funkat bra för mig. Skickat dem till en firma (kollade nån med vettiga betyg) direkt, åkt dit, de bytte allt, klart, enkelt.

Publicerat

Köper man på skruvat så skickas de från bythjul, men provat på flera. Sist strulade det vanliga vattenhålet lite väl mycket så vet i fasen om jag handlar av dackonline i närtid igen. 

däck365
bythjul
skruvat
dackonline
Din lokala verkstad…

Publicerat

Jag har beställt från däck365, däckonline och bythjul och allt har funderat bra. En TPMSsensor gav upp efter mindre än en säsong när jag köpte kompletta hjul till min gamla pappa på bythjul, det var inget problem att få tillsänt en ny och få återbetalt kostnaden för att montera den på verkstad. Dock har min lokala verkstad som har avtal med däckonline lagt priset på montering när de inte för sälja däcken så larvigt högt att det inte lönar sig att få levererat dit.  Har man inte bråttom så är en yrkesskola med fordonsutbildning bra för bokstavligt talat kaffepengar.

Publicerat

De flesta säljare bör kunna hitta däcken. Du bör dock vara lite försiktig kring vilka fälgar du väljer. Den godkända axelbelastning på ID4 är hög, vilket gör att inte alla fälgar är tillåtna. Så vitt jag vet är det dimension 8J x 19 ET45 både fram och bak. 

Specialfälgar är en problematik som finns på de flesta elbilar, och många hybrider. De tenderar att vara rätt tunga. 

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago Arctic sa:

De flesta säljare bör kunna hitta däcken. Du bör dock vara lite försiktig kring vilka fälgar du väljer. Den godkända axelbelastning på ID4 är hög, vilket gör att inte alla fälgar är tillåtna. Så vitt jag vet är det dimension 8J x 19 ET45 både fram och bak. 

Specialfälgar är en problematik som finns på de flesta elbilar, och många hybrider. De tenderar att vara rätt tunga. 

Tack för infon. Var lite osäker just på fälgarna men nu klarnar det.    👍

Publicerat
15 minutes ago M-Ola sa:

Tack för infon. Var lite osäker just på fälgarna men nu klarnar det.    👍

BytHjul brukar ha bra info om vad som passar, både däck och fälgar.  Så det är bara att hitta regnummer på en ID4 och sedan kolla.

Men du kan förvänta dig lite högre pris än normalt, pga. fälgarna.