Publicerat November 6, 20223 yr Roddade igenom garaget, orkade bara med halva... under alla omständiheter så hittade jag hiskeliga mängder kal 20 plugg! Hustrun trivs inte med sin bock så jag tänker mej att låna den från tid till annan.. Kolven behöver förlängas typ 3 cm om det räcker.. Tips ngn? Sett sån här gummistrumpa med inbyggd förlängning men detta är en kal 20.. Miroku så kolven är rätt nätt. Hade varit smutt att fixa en förlängning och kunna tugga lite kal 20 plugg!
Publicerat November 6, 20223 yr 2 hours ago Hipshot sa: Roddade igenom garaget, orkade bara med halva... under alla omständiheter så hittade jag hiskeliga mängder kal 20 plugg! Hustrun trivs inte med sin bock så jag tänker mej att låna den från tid till annan.. Kolven behöver förlängas typ 3 cm om det räcker.. Tips ngn? Sett sån här gummistrumpa med inbyggd förlängning men detta är en kal 20.. Miroku så kolven är rätt nätt. Hade varit smutt att fixa en förlängning och kunna tugga lite kal 20 plugg! https://artipelstore.com/shop/ols/products/scr/v/SCR-MRR-BRW-20 Inte billig men bra 👍
Publicerat November 6, 20223 yr Den här funkar rätt bra, passar bra på min Benelli. Förlänger 1 tum har jag för mig. Finns i 3 olika strl, small, medium och large. /M
Publicerat November 6, 20223 yr 3 hours ago charlie sa: https://artipelstore.com/shop/ols/products/scr/v/SCR-MRR-BRW-20 Inte billig men bra 👍 Jag kom på att jag kan ha nån liggandes i firman som du kan låna om du vill M
Publicerat November 7, 20223 yr 19 hours ago Hipshot sa: Roddade igenom garaget, orkade bara med halva... under alla omständiheter så hittade jag hiskeliga mängder kal 20 plugg! Hustrun trivs inte med sin bock så jag tänker mej att låna den från tid till annan.. Kolven behöver förlängas typ 3 cm om det räcker.. Tips ngn? Sett sån här gummistrumpa med inbyggd förlängning men detta är en kal 20.. Miroku så kolven är rätt nätt. Hade varit smutt att fixa en förlängning och kunna tugga lite kal 20 plugg! Du har väl värme i garaget ? Jag har väl tjatat förr om kyla och fukt när det kommer till hagelplugg
Publicerat November 7, 20223 yr Författare 17 hours ago nuke sa: Den här funkar rätt bra, passar bra på min Benelli. Förlänger 1 tum har jag för mig. Finns i 3 olika strl, small, medium och large. /M Var har du hittat den där tingesten?
Publicerat November 7, 20223 yr Författare 15 hours ago charlie sa: Jag kom på att jag kan ha nån liggandes i firman som du kan låna om du vill M Förmodar att det är ngn slags resår.. hur funkar det med den nätta kal 20 kolven tror du? Är du kvar hos ngn nasare förövrigt? Förutsättningarna för att hitta en miroku kolv som ingen satt sågen i?
Publicerat November 7, 20223 yr Författare 15 hours ago MagnusN sa: Eller fullösningen med 3-4 lager skärbräda och längre skruv. Tänkt tanken.. anar att det landar där + lite svart silvertejp
Publicerat November 7, 20223 yr Författare 2 hours ago culot sa: Du har väl värme i garaget ? Jag har väl tjatat förr om kyla och fukt när det kommer till hagelplugg Njae.. ingen egen värmekälla men det är aldrig kallt där ute..
Publicerat November 7, 20223 yr 9 minutes ago Hipshot sa: Var har du hittat den där tingesten? Det var några år sen så det vet i f-n. Vapex? /M
Publicerat November 7, 20223 yr Författare Var nere och mätte nu, 120 mm hög och 38 mm bred är kolven. Hittade ett grytunderlägg som redan var taget ur.. får lätt ur två nya förlängningar där. Tror fan det räcker.. sen hade LGH en kolvförlängning som låg och skräpa fick jag via pm så jag ska testa den med! Ruskigt smutt liten pang det där
Publicerat November 7, 20223 yr 9 hours ago Hipshot sa: Förmodar att det är ngn slags resår.. hur funkar det med den nätta kal 20 kolven tror du? Är du kvar hos ngn nasare förövrigt? Förutsättningarna för att hitta en miroku kolv som ingen satt sågen i? Funkar bra, den större modellen funkar bättre till större kolvar. Jag kan kolla runt lite. Vilken modell är det?
Publicerat November 7, 20223 yr Författare Är fan lite osäker på vad den heter, ngn typ av standardbössa i kal 20.. Ev MK 70 Game?
Publicerat November 8, 20223 yr 9 hours ago Hipshot sa: Är fan lite osäker på vad den heter, ngn typ av standardbössa i kal 20.. Ev MK 70 Game? Hur gammal är den? Är den av nyare snitt lär det va en Mk70 🤔 jag snokar runt lite
Publicerat November 8, 20223 yr Författare 1 hour ago charlie sa: Hur gammal är den? Är den av nyare snitt lär det va en Mk70 🤔 jag snokar runt lite Den har nog några år på nacken.. Handlaren hade köpt in två Miroku bockar i kal 20. Dessa blev ståendes i 15 år !! i hyllorna enl vad han sa. Sedan sålde han båda samma vecka som vi köpte denna. Och jag tror den stått här i nästan 10 år? Så runt 25 år kanske?
Publicerat November 8, 20223 yr Författare Testade att leka med sticksågen, fick fram två sjyssta förlängningsbitar. Sen lite svart silvertejp så ser det anständigt ut. Hade säkert gått att dremla till förlängningsbitarna lite i kanterna men skit samma mest ett test. Hoppas på ngn ankjakt lite improviserat nu annars blir det väl kråkkojan som jag kommer testa det. Skiftat teauge chokerna med, hustrun har ngn konstig idé om att skjuta överpipan först så där satt kvart tuben och halv i undre. Skiftat det nu så får vi se.