November 9, 20223 yr Hej! Jag har en mark på 6ha. Jag tänkte i vinter anlägga en åtel och jaga lite räv där, eller är det fel tänkt? Är det bättre att bara sitta och vaka på rävar som springer på marken?
November 10, 20223 yr Det får du och åtel drar in rävarna mot dej.. kolla hur de rör sig över marken, kan du sitta så du når en naturlig passage för dem så blir det lite mer spännande. Inga kåkar i närheten?
November 10, 20223 yr Author Tänkte mest om grannlaget kan hävda lockande av vilt från annans mark. nej inge hus där 😊
November 10, 20223 yr Det är ju inte direkt säkert att grannlagen har nått emot att en person skjuter av ett gäng rävar även om de sprungit in från deras mark. Är väl bäst att prata med dem, inte kul att direkt dra igång tjafs? (Tänker mest att på de två ställen jag jagar så är det inte många som ids/orkar vaka räv, och alla sådana försök välkomnas av alla...)
November 10, 20223 yr Om någon jaktgranne till mig skulle nämna det för mig skulle jag fråga hur mycket slaktavfall vill du ha och vart ska jag lämna det.
November 10, 20223 yr 5 hours ago WestinJimmy sa: Tänkte mest om grannlaget kan hävda lockande av vilt från annans mark. nej inge hus där 😊 Det finns en möjlighet till trassel.. Omgivande jaktlag hyser en eller tre "rävmotionärer" dvs äger ett knippe stövar så kan det bli ett nedrans gnäll. Inte för att det spelar ngn roll, du får åtla på ändå. Men en bra idé är väl att surra med omgivande lag, kan ju bli några trevliga ringar på vattnet..