Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som har erfarenhet av dessa?

Featured Replies

Publicerat

Nope.. såg vettiga ut!

Publicerat

Engelssons egna med största sannolikhet…

Publicerat

Kolla på P4H som alternativ. Köpte ett par byxor med 5000pelare för 700kr. Har haft dem nu i sep - okt och är väldigt positiv. De har även en annan modell med 20000pelare

Publicerat
7 hours ago Islänningen sa:

Känner inte till märket, så jag undrar om någon känner till dessa byxor, eller märket i allmänhet.

https://www.engelsons.se/1741-jaktbyxor-orrmo-herr

Det är Engelsons egna märke Brokared. Modellen heter Orrmo. Jag köpte modellen som hette Saxnäs i våras på rea för 250 kronor när den utgick ur sortimentet och är mycket nöjd. Tror det var den helgröna varianten av Orrmo.

Publicerat
6 hours ago Islänningen sa:

Kollade på deras sida, men dom har inte den typ av camo-mönster som jag vill ha.

Ok!

Publicerat

Brokared är Engelsons "eget" märke. Märket i sig har funnits ganska länge.

Har ett par av annan modell, men liknande. Har bara gott att säga om dom.

Publicerat

Har ett antal av deras byxor och är jäkligt nöjd. Det man kan klaga på är väl att membranet kanske inte andas riktigt lika bra som de dyraste. Men å andra sidan är ventilationen bra placerat så jag tycker inte spelar så stor roll. 

River hellre sönder ett par för en femhundring än för femtusen på taggtråd som jag ändå måste klättra över 🤔

• 2 weeks later...
Publicerat

Har gått i ett par power pants från p4h hittills i år och är positivt överraskad. Kostade 700kr. Bra passform, sköna, fickor på framsidan av benet, smala över kängorna, ventilationer. Membranet ska vara 5000, har inte blivit blöt hittills.

Fanns även en annan modell med 20000membran för 1500ish.

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare

Fick äntligen tummen ur och beställde ett sett.  Då jag använder storlek C56 på mina övriga jaktkläder, samt mina arbetskläder, så beställde jag självklart storlek C56 även av dessa.

Byxorna var för trånga och jackan för kort.  Skar i armhålorna.  Engelsons har väldigt bra returhantering.  Jackan och byxorna lämnades in i måndags, med lite info om varför kläderna returnerades samt önskemål om storlek C58 istället.

Dom nya kläderna var redan framme i fredags, och dom passar väldigt bra.

Blir riktig invigning ikväll, när Ozzy och jag tar våran ordinarie kvällspromenad.