Publicerat Februari 15, 200719 yr jag har börjat gravera glas. här e ett par glas ja gjorde till svärpäronen. http://glaskonst.ifokus.se/ShowFile.aspx?B...erat%20glas.jpg
Publicerat Februari 16, 200719 yr Det såg riktigt bra ut, har du hållt på länge? Jag håller också på med bla glasgravyr, gjorde ett litet experiment här om veckan på en spegel, som borde tilltala vargkramarna Visa gärna dina andra arbeten, vad använder du föresten för verktyg? Mvh Jonas
Publicerat Februari 16, 200719 yr Det såg riktigt bra ut, har du hållt på länge?Jag håller också på med bla glasgravyr, gjorde ett litet experiment här om veckan på en spegel, som borde tilltala vargkramarna Visa gärna dina andra arbeten, vad använder du föresten för verktyg? Mvh Jonas jag har börjat gravera glas. här e ett par glas ja gjorde till svärpäronen. http://glaskonst.ifokus.se/ShowFile.aspx?B...erat%20glas.jpg Snyggt grabbar! Vad har Du vunnit för något i Norge Jonti, med tanke på medaljernas band? ;D
Publicerat Februari 16, 200719 yr Vad har Du vunnit för något i Norge Jonti, med tanke på medaljernas band? ;D Det är silvermedaljer från en skyttetävling i Kirkenäs 2006 där deltagare från Svenska, Norska och Finska hemvärnet deltar. Den ena är för "bästa lag" där ett finskt lag knep förstaplatsen och den andra är enskild där även en finne slog mig med en hårsmån! > :'( Huvudsaken är att vi slog dem andra Svenska lagen men i år ska guldet bli vårt! ;D
Publicerat Februari 16, 200719 yr Jonti, men se då till att du inte råkar ha mer poäng än mig, för då ska seketariatet minnsan få höra på fusk ; )
Publicerat Februari 17, 200719 yr Det är silvermedaljer från en skyttetävling i Kirkenäs 2006 där deltagare från Svenska, Norska och Finska hemvärnet deltar.Den ena är för "bästa lag" där ett finskt lag knep förstaplatsen och den andra är enskild där även en finne slog mig med en hårsmån! > :'( Huvudsaken är att vi slog dem andra Svenska lagen men i år ska guldet bli vårt! ;D Kul! Grattis! Jonti, men se då till att du inte råkar ha mer poäng än mig, för då ska seketariatet minnsan få höra på fusk ; ) Var fick Du luft under vingarna ifrån ??? Ska Du delta där också ??? Då får man väl säga att må bäste man vinna.
Publicerat Februari 17, 200719 yr Författare Tack för berömmet! Jonti: jag använder en dremelkopia, eller ja har två egentligen. hade en billig, sen fick ja ett helt set av min svärfar he he. ja kör med en sån där böjlig axel på maskinen, och diverse diamantstift. finns tydligen en typ av gummitrissor man kan "putsa" gravyren med också. sett att det finns på claesohlsson *stavning?* även set med stift som verkar sjyssta. ska beställa mig lite av varje och testa. din varg gravyr va grymt snygg!
Publicerat Februari 17, 200719 yr Jag använde tidigare en dremel orginal, men kör nu på en Proxxon gravyrpenna som är mycket smidig och lätt, vilket är skönt om man håller på längre tid. Till den använder jag diamantstift i olika storlekar och "stenar" för att frosta med. Dremelkopiorna ska visst vara väldigt prisvärda, om man väljer dremel orginalverktyg till dem. Köp gärna något set med lite olika verktyg i, en dremel är ju grym användbar till småfix och annat. Nu blev jag sugen på ett nytt projekt
Publicerat Februari 17, 200719 yr Författare Jonti: kolla här! Tänk om man kunde bli såhär duktig ;D http://www.glasgravoren.se/shop/se/silviase.html
Publicerat Februari 17, 200719 yr Det där var inte illa! För att komma dit krävs det nog en hel del övning skulle jag tro :