Publicerat December 13, 20223 yr Hallå! jag fick ärva ett gäng vettar av en gammal farbror. Tog glad i hågen med den ut här tidigare i höst och resultatet var nedslående. Efter någon timme så var flertalet på väg ner i havets djup. Närmare granskning visade att i princip samtliga hade hagelhål i sig. Kan någon tipsa om lämpligt lim eller spackel som kan tänkas fästa på plastvettar. .
Publicerat December 13, 20223 yr Spontant tänkte jag att Casco RubberFix borde funka. Det är väl ersättaren till Liquisole vad jag har förstått. MVH Alias
Publicerat December 13, 20223 yr 43 minutes ago Jabbe sa: Hallå! jag fick ärva ett gäng vettar av en gammal farbror. Tog glad i hågen med den ut här tidigare i höst och resultatet var nedslående. Efter någon timme så var flertalet på väg ner i havets djup. Närmare granskning visade att i princip samtliga hade hagelhål i sig. Kan någon tipsa om lämpligt lim eller spackel som kan tänkas fästa på plastvettar. . Tec7 är ett bra lim som fäster på det mesta. Kletigt som attan
Publicerat December 13, 20223 yr Författare Taget👍 Har du testat det på sån fet plast som vettar är gjorda av?
Publicerat December 13, 20223 yr 2 hours ago Jabbe sa: Taget👍 Har du testat det på sån fet plast som vettar är gjorda av? Inte säker på vad det är för plast i vettarna, men Tec7 har fastnat på vanliga vattendunkar av PE.
Publicerat December 14, 20223 yr vi/jag har alltid använt en rejäl limpistol och smältlim som fäster på feta plaster. Limpistol är enklast och snabbast och det lär bli fel hål i dom för att hålla inne med ett bra skott för att ev spara vätten brukar ofta leda till bommad fågel.
Publicerat December 17, 20223 yr Jag fyller vettarna med fogskum (påfyllningshål brukar det finnas 😜). Försiktighet anbefalles så att inte vetten sprängs, skulle vetten flyta högt efter operation så får man vikta med bly (spara alltså skotten efter den 15/2 2023. Raggarö