Publicerat Februari 15, 200719 yr hej på er ibland undrar man ju vad som styr jaktlyckan men när jag träffade på "tjäderguden" själv nedan kände man sig ju insiprerad att offra nån fågelfot eller nån tomhylsa vid hans fot för att möjligtvis erhålla framtída jaktlycka /mats
Publicerat Februari 15, 200719 yr Cool! Du kan ju alltid försöka att lägga dit något... ...och funkar det inte har du ju alltid något att skjuta in bössan mot! :
Publicerat Februari 16, 200719 yr Författare hej bara hur mycket offrade du ? "lovade du att stanna hemma resten av höstens alla jaktdagar om bara jaktguden gav dig en bra dag" ;D du kanske har träffat jaktguden i fråga, han bor på brattforsmon /mats
Publicerat Februari 16, 200719 yr Offrade typ 12 skott ;D Jaktguden var den som snöt dig på ett ståndskall i väster om torpet ;D
Publicerat Februari 16, 200719 yr Författare Ja det var nog det och uppenbarligen har jag slarvat med min "dyrkan" för jakten gick lite halvtungt i höst. Får bättra mig till nästa säsong. ???
Publicerat Februari 16, 200719 yr Med rätt offer där slutar jaktdagen så här ;D Det ser ut som att det har varit en lyckad dag i skogen!
Publicerat Februari 16, 200719 yr Jag skulle aldrig skjuta så mycket på en dag oavsett vad jaktguden ville det där är från några dagars jakt på 2man dessutom så ni får inte tro allt ni läser här ;D PS. hoppas ingen känner igen bodväggen så ni kan lita ut mina guldställen :