Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

280 rem/ ai

Featured Replies

Publicerat

Nån som har eller testat den kalibern?

Den vill troligen ha lite längre pipa men hur skulle den fungera i typ 55cm och dämpare?

Det är väl ai versionen jag kollat och funderat mestadels på. Undrar hur den skulle vara i zg47 jag köpte som bara står och inte ens är test skjuten ännu.

Zg47 i 9,3 klämde lite med jaktmatch så antar att patronläget är rätt taight just för att mina laddade till tikkan fungerar. Om det skulle bli nånting av det projektet så är tanken att ha kvar orginal pipan.

En t3 låda hade kanske vart bättre till ett sånt här projekt och det är väl inte det här året det ändå är aktuellt med några byggen.

Publicerat

Det är bara att skicka ett pm om du vill köpa Redding laddverktyg och lite hylsor ;) 

Publicerat
  • Författare
18 minutes ago exabit sa:

Det är bara att skicka ett pm om du vill köpa Redding laddverktyg och lite hylsor ;) 

Hoppas det inte är till ai?

Nå det blir inte något handla med elräkning på dryga 5 och en veckas  a-kassan inte räcker till det ens.

Har du haft nån sån kaliber eller har du köpt i förebyggande?

Publicerat

Om du vill köpa ett pipämne kammrad för 280AI så har jag ett, byggd för Blaser R8 av Skrothasse, men om en duktig smed sticker av själva låsdelen längst bak är jag ganska säker på att det borde gå att passa in den med ganska "små medel". 500kr + frakt så får jag 1/3 av vad jag gav iaf. Exabits laddverktyg och hylsor kommer härifrån 😉

Publicerat

Uff.. det där såg ju trevligt ut... :ph34r:

• 1 month later...
Publicerat

Ja, jag har en.

Frågan är vad du vinner med en AI och kort pipa annat än mer meck och en ovanlig hylsa som sannolikt ger merarbete?

Teoretiska vindlingar iofs, men 7 mm och kort pipa skulle jag nog välja 7mm-08 istället.

MEN! Nu har du hittat pipa och laddverktyg, och för vettiga pengar dessutom. Och vill du ha en patron som passar i lådan är det väl bara att slå till?

Du lär inte bli besviken på prestandan.

Publicerat

Eller en 284 win nu när Lapua gör hylsor så man slipper hålla på och omforma.