Publicerat Januari 20, 20233 yr Hej Jag söker ett allround alternative i 6,5x55 som skulle kunna funka på toppfågel, rådjur och räv Dvs skulle vilja ha en kula som inte slår sönder för mycket av fågeln men som även är tillräckligt blöt på rådjur / Jonas
Publicerat Januari 20, 20233 yr Rådjur kräver väl inte så blöt kula? Blir bara kladdigt.. Ngt rätt hårt hade jag satsat på.. Oryx? Ngt koppar?
Publicerat Januari 20, 20233 yr Författare Nä, inte blöt så... Har länge kört Oryx i 30-06 och tycker den slår sönder nog så mycket, har dock ingen större erfarenhet av den i 6,5?
Publicerat Januari 20, 20233 yr Författare Har du något tips på någon särskild? Lär prova mig fram oavsett vad som passar bössan men ändå...
Publicerat Januari 20, 20233 yr 2 hours ago BodaJonas sa: Har du något tips på någon särskild? Lär prova mig fram oavsett vad som passar bössan men ändå... Använder själv TTSX i 6.5, men dom börjar bli väldigt svåra att få tag på numera