Publicerat Februari 16, 20233 yr Detta är en populär post. Får några år sedan la jag ner pistolskyttet och sålde pickorna och revolvern. Mycket pga att hälsan ställde till det. Av någon anledning sålde jag sedan min Tikka M76 i 308W. En bössa i nyskick som sköt som en dröm. Användes mest till toppjakten men som jag lade ner när jag började i dialys för sex år sen, då konditionen inte var den bästa. Men jag har som känt mig naken sen dess. Återupptog hojåkningen som varit en stor del av mitt liv, och kände att jag verkligen saknat det. Sen började tankarna på jakt igen. Toppjakt är ju jävligt skoj... Så jag började se mig runt på marknaden. Efter en 308w så klart. Då sjukpension o sjukskrivning begränsar budgeten har jag avvaktat till jag hittade denna till helt rätt kurs. En Lakelander TAP375 i 308w. Fick hem den idag, så nu har jag putsat i tre timmar. Tror aldrig den varit isärplockad sen den sattes ihop på fabriken. Jisses vilken ingrodd dynga! Men nu är den så ren den kan bli. Ska ta tag i att fräscha upp kolven senare. Och göra nåt åt den anskrämlig vita varbygeln i plast. Och den fruktansvärt skämmande bakkappan.. Nån gång.. Nu blir det till att ladda upp några stegar och sen vänta på tjällossningen så att skjutbanorna öppnar. Ha det gott kära forumister.