Publicerat Februari 27, 20233 yr Jag fick ett Redneck moment i helgen och petade igĂ„ng blyvĂ€rmaren. Den köptes för nĂ„gra Ă„r sedan pĂ„ blocket och krĂ€vde en del tlc för att komma igĂ„ng. Jag Ă€r sugen pĂ„ att tillverka lite egna buckshot puppor sĂ„ i regelrĂ€tt redneck maner sĂ„ borrade jag upp en lee gjutform med ett 9mm borr och gjöt upp ett gĂ€ng ufo đ De blev ju inte runda pĂ„ nĂ„got vis och oansvarsfull som jag Ă€r sĂ„ laddades nĂ„gra upp, med mild laddning! SmĂ€ller gör de men samlar ihop i en knytnĂ€ve hĂ€nder inte. Vackra Ă€r vĂ€l det minsta de Ă€r men 7 av denna sorten var brutala dĂ€r de landade. Nu Ă€r jag mycket intresserad av att fĂ„ tag i en gjutform som gör runda Buckshot istĂ€llet för dessa lite oberĂ€kneliga ufon. Kom gĂ€rna med tips! Eller sitter nĂ„gon pĂ„ en Buckshot form som de vill bli av med sĂ„ ropa gĂ€rna till. 35m 4 i mĂ„let vill jag gĂ€rna förbĂ€ttra  Â
Publicerat Februari 27, 20233 yr 6 minutes ago Tjörnbon sa: Jag fick ett Redneck moment i helgen och petade igĂ„ng blyvĂ€rmaren. Den köptes för nĂ„gra Ă„r sedan pĂ„ blocket och krĂ€vde en del tlc för att komma igĂ„ng. Jag Ă€r sugen pĂ„ att tillverka lite egna buckshot puppor sĂ„ i regelrĂ€tt redneck maner sĂ„ borrade jag upp en lee gjutform med ett 9mm borr och gjöt upp ett gĂ€ng ufo đ De blev ju inte runda pĂ„ nĂ„got vis och oansvarsfull som jag Ă€r sĂ„ laddades nĂ„gra upp, med mild laddning! SmĂ€ller gör de men samlar ihop i en knytnĂ€ve hĂ€nder inte. Vackra Ă€r vĂ€l det minsta de Ă€r men 7 av denna sorten var brutala dĂ€r de landade. Nu Ă€r jag mycket intresserad av att fĂ„ tag i en gjutform som gör runda Buckshot istĂ€llet för dessa lite oberĂ€kneliga ufon. Kom gĂ€rna med tips! Eller sitter nĂ„gon pĂ„ en Buckshot form som de vill bli av med sĂ„ ropa gĂ€rna till. 35m 4 i mĂ„let vill jag gĂ€rna förbĂ€ttra   Du fĂ„r rulla dom i en varm panna.
Publicerat Februari 27, 20233 yr 33 minutes ago Tjörnbon sa: Gillar din tanke! Lite extra Redneck vinkling đ Farsan hade ett aluminiumflöte som pĂ„ bilden nedan, som han hade kapat upp i tvĂ„ delar. VĂ€rmde det med ett Primus fotogenkök, och rullade dom i.
Publicerat Februari 27, 20233 yr HĂ€r Ă€r all inspiration du behöver! Good 'ol Bubba Rountree!  https://www.youtube.com/watch?v=5KVlNrELOdk Â
Publicerat Februari 27, 20233 yr 5 hours ago Tjörnbon sa: Jag fick ett Redneck moment i helgen och petade igĂ„ng blyvĂ€rmaren. Den köptes för nĂ„gra Ă„r sedan pĂ„ blocket och krĂ€vde en del tlc för att komma igĂ„ng. Jag Ă€r sugen pĂ„ att tillverka lite egna buckshot puppor sĂ„ i regelrĂ€tt redneck maner sĂ„ borrade jag upp en lee gjutform med ett 9mm borr och gjöt upp ett gĂ€ng ufo đ De blev ju inte runda pĂ„ nĂ„got vis och oansvarsfull som jag Ă€r sĂ„ laddades nĂ„gra upp, med mild laddning! SmĂ€ller gör de men samlar ihop i en knytnĂ€ve hĂ€nder inte. Vackra Ă€r vĂ€l det minsta de Ă€r men 7 av denna sorten var brutala dĂ€r de landade. Nu Ă€r jag mycket intresserad av att fĂ„ tag i en gjutform som gör runda Buckshot istĂ€llet för dessa lite oberĂ€kneliga ufon. Kom gĂ€rna med tips! Eller sitter nĂ„gon pĂ„ en Buckshot form som de vill bli av med sĂ„ ropa gĂ€rna till. 35m 4 i mĂ„let vill jag gĂ€rna förbĂ€ttra   en LEE  38 cal buck form borde vĂ€l gĂ„ att hitta utan för stort drĂ€nage i kassan.. Men hur har du laddat " saturnus ringar " för Ă€ven sĂ„nt spelar in. Jag har mkt fina 7,4 mm Buck som 18st gjorde 41 gram och 35 m vete fan . Gjorde Ă€ven en med 8 st och den gick rĂ€tt bra pĂ„ 25m Stora buck behöver inte gĂ„ sĂ„ fort, gör dom det sĂ„ pĂ„verkar det " svĂ€rmen "Â
Publicerat Februari 27, 20233 yr Författare 1 hour ago exabit sa: HĂ€r Ă€r all inspiration du behöver! Good 'ol Bubba Rountree!  https://www.youtube.com/watch?v=5KVlNrELOdk  Jo men den gossen har jag tittat lite pĂ„, dock inte allt. Men dit kommer jag sĂ€kert đđ
Publicerat Februari 27, 20233 yr Författare 4 minutes ago culot sa: en LEE  38 cal buck form borde vĂ€l gĂ„ att hitta utan för stort drĂ€nage i kassan.. Men hur har du laddat " saturnus ringar " för Ă€ven sĂ„nt spelar in. Jag har mkt fina 7,4 mm Buck som 18st gjorde 41 gram och 35 m vete fan . Gjorde Ă€ven en med 8 st och den gick rĂ€tt bra pĂ„ 25m Stora buck behöver inte gĂ„ sĂ„ fort, gör dom det sĂ„ pĂ„verkar det " svĂ€rmen " Saturnus ringar? Sorry men dĂ€r Ă€r jag lost! Vad menar du? 7,4mm lĂ„ter inte dumt, vad vĂ„gar man sĂ€ga att den sprider pĂ„ 35-45m med dessa piller i ?  Â
Publicerat Februari 27, 20233 yr Författare Gillar Bubbas gjutform med slangbella ammunition 2 olika storlekar i samma form đđ
Publicerat Februari 27, 20233 yr 2 hours ago exabit sa: HĂ€r Ă€r all inspiration du behöver! Good 'ol Bubba Rountree!  https://www.youtube.com/watch?v=5KVlNrELOdk  Bubba!!đđ€
Publicerat Februari 27, 20233 yr 1 hour ago Tjörnbon sa: Saturnus ringar? Sorry men dĂ€r Ă€r jag lost! Vad menar du? 7,4mm lĂ„ter inte dumt, vad vĂ„gar man sĂ€ga att den sprider pĂ„ 35-45m med dessa piller i ?   DĂ„ kan du nog parkera en V70 emellan trĂ€ffarna   1 hour ago Tjörnbon sa: Saturnus ringar? Sorry men dĂ€r Ă€r jag lost! Vad menar du? 7,4mm lĂ„ter inte dumt, vad vĂ„gar man sĂ€ga att den sprider pĂ„ 35-45m med dessa piller i ?   Ja om du kollar pĂ„ planeten Saturnus och dess ringar sĂ„ förstĂ„r du nogÂ
Publicerat Februari 27, 20233 yr Författare 2 hours ago culot sa: DĂ„ kan du nog parkera en V70 emellan trĂ€ffarna   Ja om du kollar pĂ„ planeten Saturnus och dess ringar sĂ„ förstĂ„r du nog đ ah! Trodde det var nĂ„got handladdnings tugg!! NĂ€st intill perfekta ringar om man vill anvĂ€nda dem som vingar đ
Publicerat Februari 27, 20233 yr 5 hours ago Mad Mike sa: Bubba!!đđ€ Bubbas hustru gick bort för nĂ„gon dag sedan, sorgen Ă€r stor i kretsen av buckâsters pĂ„ FB, ie hans vĂ€nner och hang arounds.  Mer buck till folket sĂ€ger jag och gillar att det experimenteras. /CÂ
Publicerat Februari 27, 20233 yr Gjutformar i lite olika utföranden för rundkulor i kaliber .30 och .35 Ă€r relativt vanliga dĂ„ de anvĂ€nds till slaglĂ„srevolvrar. Bör gĂ„ att hitta pĂ„ begagnatmarknaden (eller en gjutform för buck, Lee gjorde vĂ€l en som gjöt 12 eller 15 kulor i ett svep?) Har du tillgĂ„ng till en svarv och en pinnfrĂ€s med halvrund spets sĂ„ kan du göra en relativt enkel form motsvarande frĂ€sens diameter. Jag gjorde en för nĂ„got Ă„r sedan för 10mm kulor som skulle matcha en gammal mynningsladdare, bild lĂ€ngst ner. MisstĂ€nker att ditt tilltag med en borr pĂ„ lee-formen följde nĂ„got liknande förfarande.  à terkom gĂ€rna med uppföljningar om projektet!   Â
Publicerat Februari 28, 20233 yr Författare Jag bestĂ€llde en Lee form 0,33 18 cavity. SĂ„ jag misstĂ€nker att jag kommer gjuta upp ett litet gĂ€ng inom kort đ
Publicerat Februari 28, 20233 yr Författare 7 hours ago Patrik L sa: Gjutformar i lite olika utföranden för rundkulor i kaliber .30 och .35 Ă€r relativt vanliga dĂ„ de anvĂ€nds till slaglĂ„srevolvrar. Bör gĂ„ att hitta pĂ„ begagnatmarknaden (eller en gjutform för buck, Lee gjorde vĂ€l en som gjöt 12 eller 15 kulor i ett svep?) Har du tillgĂ„ng till en svarv och en pinnfrĂ€s med halvrund spets sĂ„ kan du göra en relativt enkel form motsvarande frĂ€sens diameter. Jag gjorde en för nĂ„got Ă„r sedan för 10mm kulor som skulle matcha en gammal mynningsladdare, bild lĂ€ngst ner. MisstĂ€nker att ditt tilltag med en borr pĂ„ lee-formen följde nĂ„got liknande förfarande.  à terkom gĂ€rna med uppföljningar om projektet!    Fin liten lagom form du fick till en liknande hade sannolikt varit mer lagom mot monstret som jag bestĂ€llde đđđ
Publicerat Mars 16, 20233 yr Författare Detta Ă€r en populĂ€r post. Skapligt laddad pĂ„ att gjuta och ladda Buckshot nu nĂ€r denna lilla godbit damp ner i brevlĂ„dan. đ
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Jag och grabben har stĂ„tt och gjutit Buckshot idag. Formen funkar riktigt bra đ
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Det hemliga receptet kokas ihop med stor försiktighet och Banjoduellen i bakgrunden đ allt finns med utan buffert materialet som jag inte ens vĂ„gar nĂ€mna i detta forumet đ
Publicerat April 4, 20233 yr PĂ„ 2023-03-18 at 15:00 Tjörnbon sa: Det hemliga receptet kokas ihop med stor försiktighet och Banjoduellen i bakgrunden đ allt finns med utan buffert materialet som jag inte ens vĂ„gar nĂ€mna i detta forumet đ ingen minns en fegis   Àr det vetemjöl elr korsmulorsom buffer?Â
Publicerat April 4, 20233 yr PĂ„ 2023-03-18 at 14:57 Tjörnbon sa: Jag och grabben har stĂ„tt och gjutit Buckshot idag. Formen funkar riktigt bra đ gör du kulkedjor ? Â
Publicerat April 5, 20233 yr Författare PĂ„ 2023-04-04 at 09:33 culot sa: ingen minns en fegis   Àr det vetemjöl elr korsmulorsom buffer? FinsĂ„gat SĂ„gspĂ„n frĂ„n asobe'trĂ€ đł lĂ€mnar en intressant förbrĂ€nning nĂ€r det lĂ€mnar pipan dessutom. đ
Publicerat April 5, 20233 yr Författare PÄ 2023-04-04 at 09:38 culot sa: gör du kulkedjor ?  De gjuts 3 och 3 men jag klipper isÀr dem sÄ de Àr solo.