Hoppa till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Buckshot diy

Featured Replies

Publicerat

Jag fick ett Redneck moment i helgen och petade igÄng blyvÀrmaren. 

Den köptes för nÄgra Är sedan pÄ blocket och krÀvde en del tlc för att komma igÄng. 

Jag Ă€r sugen pĂ„ att tillverka lite egna buckshot puppor sĂ„ i regelrĂ€tt redneck maner sĂ„ borrade jag upp en lee gjutform med ett 9mm borr och gjöt upp ett gĂ€ng ufo 👀

De blev ju inte runda pÄ nÄgot vis och oansvarsfull som jag Àr sÄ laddades nÄgra upp, med mild laddning!

SmÀller gör de men samlar ihop i en knytnÀve hÀnder inte. 20230226_140835.thumb.jpg.b763754ea8c2b4c38e6f646f33a45ba8.jpg

Vackra Àr vÀl det minsta de Àr men 7 av denna sorten var brutala dÀr de landade. 

Nu Àr jag mycket intresserad av att fÄ tag i en gjutform som gör runda Buckshot istÀllet för dessa lite oberÀkneliga ufon. 

Kom gÀrna med tips!

Eller sitter nÄgon pÄ en Buckshot form som de vill bli av med sÄ ropa gÀrna till. 

35m 4 i mÄlet vill jag gÀrna förbÀttra  20230226_144235.thumb.jpg.ea69b776dfbc86de6dad43aa3486db36.jpg

Publicerat
6 minutes ago Tjörnbon sa:

Den köptes för nÄgra Är sedan pÄ blocket och krÀvde en del tlc för att komma igÄng. 

Jag Ă€r sugen pĂ„ att tillverka lite egna buckshot puppor sĂ„ i regelrĂ€tt redneck maner sĂ„ borrade jag upp en lee gjutform med ett 9mm borr och gjöt upp ett gĂ€ng ufo 👀

De blev ju inte runda pÄ nÄgot vis och oansvarsfull som jag Àr sÄ laddades nÄgra upp, med mild laddning!

SmÀller gör de men samlar ihop i en knytnÀve hÀnder inte. 20230226_140835.thumb.jpg.b763754ea8c2b4c38e6f646f33a45ba8.jpg

Vackra Àr vÀl det minsta de Àr men 7 av denna sorten var brutala dÀr de landade. 

Nu Àr jag mycket intresserad av att fÄ tag i en gjutform som gör runda Buckshot istÀllet för dessa lite oberÀkneliga ufon. 

Kom gÀrna med tips!

Eller sitter nÄgon pÄ en Buckshot form som de vill bli av med sÄ ropa gÀrna till. 

35m 4 i mÄlet vill jag gÀrna förbÀttra  20230226_144235.thumb.jpg.ea69b776dfbc86de6dad43aa3486db36.jpg

Du fÄr rulla dom i en varm panna.

Publicerat
  • Författare

Gillar din tanke!

Lite extra Redneck vinkling 😄

Publicerat
33 minutes ago Tjörnbon sa:

Gillar din tanke!

Lite extra Redneck vinkling 😄

Farsan hade ett aluminiumflöte som pÄ bilden nedan, som han hade kapat upp i tvÄ delar.  VÀrmde det med ett Primus fotogenkök, och rullade dom i.
image.thumb.png.412056db4798aacc06c55ff1eab07e8f.png

Publicerat
5 hours ago Tjörnbon sa:

Kom gÀrna med tips!

en LEE   38 cal buck form borde vÀl gÄ att hitta utan för stort drÀnage i kassan.. 

Men  hur har du laddat " saturnus ringar "  för Àven sÄnt spelar in. 

Jag har mkt fina  7,4 mm Buck  som 18st gjorde 41 gram  och 35 m vete fan .

Gjorde Àven en med 8 st  och den gick rÀtt bra pÄ 25m 

Stora buck behöver inte gÄ sÄ fort, gör dom det sÄ pÄverkar det  " svÀrmen " 

Publicerat
  • Författare
1 hour ago exabit sa:

HÀr Àr all inspiration du behöver! Good 'ol Bubba Rountree! :woot: 

https://www.youtube.com/watch?v=5KVlNrELOdk

Jo men den gossen har jag tittat lite pÄ, dock inte allt. 

Men dit kommer jag sĂ€kert 🙂👍

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago culot sa:

en LEE   38 cal buck form borde vÀl gÄ att hitta utan för stort drÀnage i kassan.. 

Men  hur har du laddat " saturnus ringar "  för Àven sÄnt spelar in. 

Jag har mkt fina  7,4 mm Buck  som 18st gjorde 41 gram  och 35 m vete fan .

Gjorde Àven en med 8 st  och den gick rÀtt bra pÄ 25m 

Stora buck behöver inte gÄ sÄ fort, gör dom det sÄ pÄverkar det  " svÀrmen " 

Saturnus ringar?

Sorry men dÀr Àr jag lost! Vad menar du?

7,4mm lÄter inte dumt, vad vÄgar man sÀga att den sprider pÄ 35-45m med dessa piller i ?

Publicerat
  • Författare

Gillar Bubbas gjutform med slangbella ammunition 2 olika storlekar i samma form 👍🙂

Publicerat
2 hours ago exabit sa:

HÀr Àr all inspiration du behöver! Good 'ol Bubba Rountree! :woot: 

https://www.youtube.com/watch?v=5KVlNrELOdk

Bubba!!đŸ˜ƒđŸ€ 

Publicerat
1 hour ago Tjörnbon sa:

Saturnus ringar?

7,4mm lÄter inte dumt, vad vÄgar man sÀga att den sprider pÄ 35-45m med dessa piller i ?

DÄ kan du nog parkera en V70 emellan trÀffarna  

1 hour ago Tjörnbon sa:

Saturnus ringar?

Ja om du kollar pÄ planeten Saturnus  och dess ringar sÄ förstÄr du nog 

Publicerat
  • Författare
2 hours ago culot sa:

DÄ kan du nog parkera en V70 emellan trÀffarna  

Ja om du kollar pÄ planeten Saturnus  och dess ringar sÄ förstÄr du nog 

😎 ah!

Trodde det var nÄgot handladdnings tugg!!

NĂ€st intill perfekta ringar om man vill anvĂ€nda dem som vingar 👍

Publicerat
5 hours ago Mad Mike sa:

Bubba!!đŸ˜ƒđŸ€ 

Bubbas hustru gick bort för nĂ„gon dag sedan, sorgen Ă€r stor i kretsen av buck”sters pĂ„ FB, ie hans vĂ€nner och hang arounds. 

Mer buck till folket sÀger jag och gillar att det experimenteras. /C 

Publicerat

Gjutformar i lite olika utföranden för rundkulor i kaliber .30 och .35 Àr relativt vanliga dÄ de anvÀnds till slaglÄsrevolvrar. Bör gÄ att hitta pÄ begagnatmarknaden (eller en gjutform för buck, Lee gjorde vÀl en som gjöt 12 eller 15 kulor i ett svep?)

Har du tillgÄng till en svarv och en pinnfrÀs med halvrund spets sÄ kan du göra en relativt enkel form motsvarande frÀsens diameter. Jag gjorde en för nÄgot Är sedan för 10mm kulor som skulle matcha en gammal mynningsladdare, bild lÀngst ner. MisstÀnker att ditt tilltag med en borr pÄ lee-formen följde nÄgot liknande förfarande.

IMG_20200417_183030.jpg.4c5046e315e785755a3d851b4d60d13d.thumb.jpg.8d344fb4e686bc3d0a4ef33e822f4c5f.jpg

Återkom gĂ€rna med uppföljningar om projektet!

Publicerat
  • Författare

Jag bestÀllde en Lee form 0,33 18 cavity.

SĂ„ jag misstĂ€nker att jag kommer gjuta upp ett litet gĂ€ng inom kort 🙂

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Patrik L sa:

Gjutformar i lite olika utföranden för rundkulor i kaliber .30 och .35 Àr relativt vanliga dÄ de anvÀnds till slaglÄsrevolvrar. Bör gÄ att hitta pÄ begagnatmarknaden (eller en gjutform för buck, Lee gjorde vÀl en som gjöt 12 eller 15 kulor i ett svep?)

Har du tillgÄng till en svarv och en pinnfrÀs med halvrund spets sÄ kan du göra en relativt enkel form motsvarande frÀsens diameter. Jag gjorde en för nÄgot Är sedan för 10mm kulor som skulle matcha en gammal mynningsladdare, bild lÀngst ner. MisstÀnker att ditt tilltag med en borr pÄ lee-formen följde nÄgot liknande förfarande.

IMG_20200417_183030.jpg.4c5046e315e785755a3d851b4d60d13d.thumb.jpg.8d344fb4e686bc3d0a4ef33e822f4c5f.jpg

Återkom gĂ€rna med uppföljningar om projektet!

Fin liten lagom form du fick till en liknande hade sannolikt varit mer lagom mot monstret som jag bestĂ€llde 🙂👍👍

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag och grabben har stÄtt och gjutit Buckshot idag. 

Formen funkar riktigt bra 👍20230318_131127.thumb.jpg.e757902e60c389d4ab3f569776391e03.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat
PÄ 2023-03-18 at 14:57 Tjörnbon sa:

Jag och grabben har stÄtt och gjutit Buckshot idag. 

Formen funkar riktigt bra 👍20230318_131127.thumb.jpg.e757902e60c389d4ab3f569776391e03.jpg

gör du kulkedjor ? 

Publicerat
  • Författare
PĂ„ 2023-04-04 at 09:33 culot sa:

ingen minns en fegis :whistling:   Àr det vetemjöl  elr korsmulorsom buffer? 

FinsĂ„gat SĂ„gspĂ„n frĂ„n asobe'trĂ€ 😳 lĂ€mnar en intressant förbrĂ€nning nĂ€r det lĂ€mnar pipan dessutom. 😄

Publicerat
  • Författare
PĂ„ 2023-04-04 at 09:38 culot sa:

gör du kulkedjor ? 

De gjuts 3 och 3 men jag klipper isÀr dem sÄ de Àr solo.