Publicerat Februari 16, 200719 yr tänkte höra om intresset för att göra en grytfilm,finns juh inget av värde i gryt/räv jakt filmade ..så eftersom det finns ett par här på sidan som inte jagar älg varje dag så tycker jag vi borde samla material och låta nån kunnig klippa ihop en film med lite kvalitut!!! har inte koll själv på klipp ihop en film och vet det är mycket jobba osv,men filma kan jag göra iaf ;D om vi är 10st så borde juh nästa sommar inte vara nå problem att få ihop 60min riktig jakt,kanske lite stövar jakt oxå eftersom det är så nåra som har en bra hund för att tv4 plus ska vilja filma,men här har vi juh kettu,fox,hulk hogan alias rävdräparn,janne,karlsson sen kommer jag inte på nu vem jag glömde > men jaktdagar och duktiga hundar finns,och vore väl ide att göra en film eller?? eftersom det inte finns nått vinst intresse eller budget så tycker jag man får samla ihop lite klipp och be nån janne klippa ihop det för nån % av försäljningen,resten till köpa ett gäng ryskor till jaktträffen nån som har några ideer eller kontakter? ,600timmar tar det säkert att klippa.. ska leta efter en mini dv kamera gärna 3 chippad så är man hemma ;D
Publicerat Februari 16, 200719 yr Kan väl inte så mycket om filmskapande men är det NÅGOT jag kan hjälpa till med eller bidra med så säg bara till.
Publicerat Februari 16, 200719 yr Jaa tycker nog också att det är dags för en ny grytfilm + rävdrev. Det finns inte mycket av den varan. Hellre då sprängarjakt än förliggare eftersom Dianas stigar är till största delen en film med förliggare. Jag anmäler härmed också intresse ;D
Publicerat Februari 16, 200719 yr Författare jag har nog heller inte mycket å bidra med när man är handikapad rävjägare utan stövare men viljan och kanske just den där minuten med spänning så alla bäckar små...
Publicerat Februari 16, 200719 yr Skall väl vara möjligt...Är ju bara det lilla problemet att man ofta jagar själv också och då är det rätt svårt att hinna med själva filmningen. Dessutom glömmer jag ofta kameran hemma när ävl tillfälle ges ialllafal:-
Publicerat Februari 19, 200719 yr Tycker också det är dags för en ny grytfilm. Vet inte om jag har något att bidra med i dagsläget dock, tror inte det är så där jättespännande att "se" en hund i gryt som inte skäller *harkel*... Den dagen det finns något värt att dokumentera så bidrar jag gärna med en filmsnutt Men finns det något annat jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det.
Publicerat Februari 19, 200719 yr Författare de vore skit bra, skulle bara haft nån som kan få detta å gå ihop,jag är endast brevbärarn ;D
Publicerat Februari 19, 200719 yr En bra ide..men det krävs många jaktdagar för att få ihop en film... Jag och Grytjonte gjorde ett försök.En räv hade gått i gryt...bara ett hål in.Ställde upp kameran på stativ...och så passade vi.Det blev 30 minuters film på ett hål...måttligt spännande. Räven var mkt skabbangripen och kunde inte försvara sig...terriern var inte riktigt snäll med den. Var tvungen att göra nerslag(mot mina principer) eftersom hunden inte klarade av att bogsera ut den... Hade jag haft tillgång till en bra kamera så skulle det nog gå ordna grytjakt nästa år...då har jag ju lite äldre hundar och förhoppningsvis lite mer tid att jaga. Tänk om man hade filmat alla rävar man skjutit vid gryt...skulle va jäkla kul att se på.... Stövarjakt på räv är lite svårt att filma anser jag...skulle väl i såna fall vara Foxkillers halvtama rävar som knappt springer ;D Vi får åka dit med en filmkamera tycker jag....
Publicerat Februari 19, 200719 yr här filmas det för fulla muggar den kan nog med lite tur bli klar till nästa sässong .... nu blir det inte filmat med "broadcast" kvallité för vem fan vill kasta ner en pd-170 el. xl1a i ett gryt eller för den delen kånka runt på i skogen .... så det får allt bli nått lite mindre o billigare .... men det blir skoj iaf.
Publicerat Februari 19, 200719 yr Författare jo,men desto mer bidrag desto mer minuter tar man 10 dagar jakt å får en räv vilket är lågt räknat ala 10 personer så har man iaf 10 bra och olika klipp till en film,sen om kvaliten sviktar ibland må så vara,jag bryr mig inte bara jag får se riktig jakt av olika hundar! sen filma,skjuta själv är väl ingen som tror man ska göra utan en sån där film janne vapen kamera,men jag har värre ideer från japan hehe sen i värsta fall kan jag nog kirra en som är duktig på klippa,men han vet inte vad en räv är typ.men kvalitut blire iaf, tycker många som visar bilder på sina jakter platsar på första sidan av många jakt tidningar så vore dumt å inte låta våra kära rådjurs jägare hur det går till på riktigt! finns juh många så kallade jägare som inte äns jagat i gryt,,mer film tycker jag sen en dv kamera duger väl,vi har 3 chippade kameror på vår ölhävar tävling där inte ens 100 gryt besök matchar skadan där, å dom hållt,sen kostar dom inte skjortan heller..