Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning B525 Shadow sporting 81 pipa

Featured Replies

Publicerat
22 hours ago Hipshot sa:

Såg att rubriken var fel, Browning 252!? Skit samma.

Ska in och dra i detta nu.. googlat som fan men inte riktigt nått något vettigt svar.

Vad fan kan en sån här bössa vara värd?? Jag hittar flera 525:or Shadow runt om i europa men till normala priser.. Men jag hittar f-n ingen med 81 pipor? Den är idag prissatt till 25.000 (24990).. jag får en känsla av att den är på tok för högt prissatt?

Kanske svårt att få input i ämnet m kort varsel men jag ställer frågan iaf.. fan, messa Wizard möjligen? För pmt lär väl inte hinna sladda förbi.. Ken1?

år 2000 kostade en 425 sporter m 81 pipor inv+   16000 kr 

• Svar 62
  • Visningar 6,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tar den på låne o vevar kråkor i morgon 😎 Får ge 13 i mellan.. 

• 45 m kråka 😍

• Jaha hur gick detta då? Jag tror det gick bra.. skjuter bra med gamla bocken med men det "kändes" rätt nice med längre pipor när man sög på någon kråka på styvare håll. Sen var det skönt med bock

Posted Images

Publicerat

Har skjutit en hel del stålplugg med teague choker. Standarduppsättning i blysmällan vid övning och tävlingar var 1/2 i undre, och 3/4 i övre - Mest för känslan, beroende av grind och layout så låg det ofta en 6a i övre pipan och en 7a i den undre. Hade fina träffbilder över lag med de mesta jag stoppade i smällrören. Bäst presterade NSI Quattro som även levererade hög fart och träffade hårt även på riktigt styva håll. 

Teague extended ported, eller vad dom heter var bra. Enda dryga var avlagringar som samlades mellan chokerna. Slarvade man, vilket hände lite för ofta, så fick man arbeta lite extra vid rengöring. Kombinationen som sådan fungerade väl, och även med hyfsat resultat när man sköt stål med 3/4 i undre och Full i övre (av misstag). NSI pluggen träffade kråkor hårt på rejält styva håll!

Precis som @culot skriver så är det pappen som berättar sanningen. Testar man komponenterna så vet man! Annars provar man praktiskt och upplever utfallet. Nuförtiden måste jag testa på papp eftersom jag inte skjuter lika bra med blysmälla längre...

/M

Publicerat

Klart att du ska ha 81pipor. Ångrar att jag fegade ur på en F16 med 81pipor som stod på Walter Borg - en av de trevligaste bössor som jag hållit i. Var svårsåld så de hade dessutom satt ner priset rätt mkt. 

Publicerat
  • Författare

Nope.. hivar in en valium uppblandad med WB40 i skåpet varje kväll!

Publicerat
13 hours ago Hipshot sa:

45 m kråka 😍

771D210A-8370-4C1F-8815-D70B5E194333.jpeg

Vafanken haru snott dom där 😎

Publicerat
  • Författare
11 hours ago culot sa:

Vafanken haru snott dom där 😎

:whistling::blush:

Du vet det här med bäst före datum.. hittar jag plugg som ligger och skräpar här och var så är det en given regel att de hamnar i min patronväska.. om det är ngt av intresse :cool:

...och där kvalar dessa pk-skott in med lätthet!

Publicerat
På 2023-03-13 at 19:18 Hipshot sa:

Coolt.. som jag misstänkte.

Tror det vart kvart halv i morgon, bara bly så det blir nog bra. Dessvärre kulingvindar och vagnen vi bygger skydd i står ned i vind = nära håll.. :whistling:

Kommer du köra Full + Extra Full eller vad tror du?

Om man kunde lära sig att se svärmen på nåt sätt när man skjuter så vore nog hagel betydligt roligare. Hittills har det mest känts som knallpulver att skjuta med hagel: ibland träffar man och ibland inte. Ingen som helst aning vad man gjorde bra eller dåligt. Återkopplingen i skyttet har varit noll och till stor del därför jag tröttnade rätt fort.

Med extra tajta choker kanske sannolikheten ökar för att se något?

Behöver söka på Youtube efter lite klipp om detta. Fann nåt igår med Digweed som nog kan funka att börja med.

Publicerat
1 hour ago Mad Mike sa:

Om du börjar skjuta lerduvor...lämnar jag forumet...för gott😄 the end of Times!

Du var ju Gud när man läste Jaktjournalen etc. för drygt 30 år sen :wub:  Behöver inte ens kalla dig Digweed utan det går bra med ditt riktiga efternamn, men det nämner jag inte här förstås.

Andra dödliga som undertecknad behöver gömma mig bakom en avatar av en kändis :blush:

Publicerat

Digweed har en del instruktionsvideos där han förklarar sin teknik. Han är rätt välsorterad i hur han tänker.

Publicerat
13 hours ago Hipshot sa:

:whistling::blush:

Du vet det här med bäst före datum.. hittar jag plugg som ligger och skräpar här och var så är det en given regel att de hamnar i min patronväska.. om det är ngt av intresse :cool:

...och där kvalar dessa pk-skott in med lätthet!

Vet ägarinnan att du nallat hennes plugg 😎

Publicerat
  • Författare
7 hours ago culot sa:

Vet ägarinnan att du nallat hennes plugg 😎

Det är lite oklart då jag inte är riktigt säker på vem av dem som äger.. ägde.. just denna puppa :rolleyes:

Publicerat
På 2023-03-16 at 07:12 Hipshot sa:

Det är lite oklart då jag inte är riktigt säker på vem av dem som äger.. ägde.. just denna puppa :rolleyes:

Dom är dedikerade med egna namn för de Kvinnliga medlemmarna i familjen Höftskott  för att du skulle ligga bra till , jag kommer självklart idka utpressning för egen vinnings skull var så säker  😎

Såvida inte en Mager Huddinge bo ” tappat”  saker, han kan ju ha blivit förvirrad på äldre dar 🤣

Publicerat
7 minutes ago culot sa:

Dom är dedikerade med egna namn för de Kvinnliga medlemmarna i familjen Höftskott  för att du skulle ligga bra till , jag kommer självklart idka utpressning för egen vinnings skull var så säker  😎

Såvida inte en Mager Huddinge bo ” tappat”  saker, han kan ju ha blivit förvirrad på äldre dar 🤣

Hipshot har fått ärva min "gåslåda" i den hamnade enstaka skott och slattar, möjligt att någon enstaka "Pink avenger" låg där, bra klipp i dom!

Publicerat
9 minutes ago Mad Mike sa:

Hipshot har fått ärva min "gåslåda" i den hamnade enstaka skott och slattar, möjligt att någon enstaka "Pink avenger" låg där, bra klipp i dom!

Men va fan !  Du ÄR senil , och med det försvann mitt utmärkta utpressningsläge på Gös …. Tack som fan  du eländige 😩😩😩😩 

Publicerat
  • Författare
På 2023-03-16 at 07:12 Hipshot sa:

Nu förhåller det sig på så sätt att namnet på just denna puppa är okänt, det kan ha stått på förpackningen men den är uppeldad i ett slutet system, askan är spridd i 7 olika kommuner så det blir som svårt att styrka vems just denna puppa var 😇

Några sådana skott fanns inte att anträffa i Mikes gåslåda.. eller var det mer gåsburk? 

i morgon ska 81:an få veva kråkor igen i alla fall!

Publicerat
17 hours ago culot sa:

Men va fan !  Du ÄR senil , och med det försvann mitt utmärkta utpressningsläge på Gös …. Tack som fan  du eländige 😩😩😩😩 

Nä då, du kan ändå hävda att dom är stulna och idka utpressning.

Om det sen fungerar eller inte återstår att se, men försök iaf.