Publicerat Mars 18, 20233 yr Jag såg något ute på en äng hemmavid så tvärnit och varningsblinkers på! Vad tror ni har kalasat på det? Huvud och ett framben är borta inga direkta skador i övrigt. Vad jag tror mig minnas är att räven gör en del åverkan på bakdelen när de drar ner ett rådjur, detta ser fullvuxet och har sannolikt varit i skapligt gott skick innan detta.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Just now Tjörnbon sa: Jag såg något ute på en äng hemmavid så tvärnit och varningsblinkers på! Vad tror ni har kalasat på det? Huvud och ett framben är borta inga direkta skador i övrigt. Vad jag tror mig minnas är att räven gör en del åverkan på bakdelen när de drar ner ett rådjur, detta ser fullvuxet och har sannolikt varit i skapligt gott skick innan detta. Det verkar vara platsen där det hände, och det är mitt ute på en äng ca:100-150m till skydd! Inget optimalt ställe för att ligga på lur och överraska.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Min gissning lo tyvärr. Inte första den tar och definitivt inte sista. Lite udda hur den ätit men även dom är individer.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Jag skulle säga att det är en kombination av flera odjur. Loslaget initialt sen kan en räv varit och plockat ett framben alt att fräsen själv gjort det. Därefter har kråkor käkat så revbenen ser hyggligt rena ut.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Detta är en populär post. Jag fick en minigris riven för något år sedan. Då trodde man att det var blandat med lo och räv. Tycket att det såg lite lika ut. Fick även en hel del katter och kaniner tagna en tid innan samt en dvärgget. Jag tyckte att det såg lite liknande ut. VID_113280302_181610_617.mp4
Publicerat Mars 18, 20233 yr 4 minutes ago Daltorpet sa: Jag fick en minigris riven för något år sedan. Då trodde man att det var blandat med lo och räv. Tycket att det såg lite lika ut. Fick även en hel del katter och kaniner tagna en tid innan samt en dvärgget. Jag tyckte att det såg lite liknande ut. VID_113280302_181610_617.mp4
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Det känns som vi är ganska överens om lokatt även om även räv varit på tal. Tror det blir svårt för en räv att fälla ett rådjur på öppet fält, men vad vet jag!! Tack för alla input 👍
Publicerat Mars 19, 20233 yr Tänkte eftersom du såg det från bilen, är trafik uteslutet? Ett skadat rå kan ju ett par korpar hacka ihjäl, och defnitivt en räv.
Publicerat Mars 19, 20233 yr Författare Jo nog tänkte jag så först men det verkade vara slaget när man såg det, en feeling så att säga. Marken runt om mm. Dessutom hade någon eller något hämtat det inatt eller i morse
Publicerat Mars 19, 20233 yr 1 hour ago Tjörnbon sa: Jo nog tänkte jag så först men det verkade vara slaget när man såg det, en feeling så att säga. Marken runt om mm. Dessutom hade någon eller något hämtat det inatt eller i morse Var det helt försvunnet eller draget till någon kant?
Publicerat Mars 19, 20233 yr Författare 2 hours ago karelsk blandning sa: Var det helt försvunnet eller draget till någon kant? Jag gick aldrig så nära att jag såg något idag . Jag tror inte det var någon människa som släpat iväg det men kan inte utesluta det.
Publicerat Mars 20, 20233 yr Författare 1 hour ago Hipshot sa: Kissen hämtat resten inatt.. Tror det!