Publicerat Mars 18, 20233 yr Fyndade igår två st som jag håller på rengöra och ska koka här framöver i ett medel så dom blir svarta igen. dom här är lite större än traditionella räv tänger som användes förr och betydligt svårare få tag på. Har samlat på mig lite olika storlekar men har ännu borta en normal björn sax om man säger. Har en som är helt enorm och smidd sen två gamla som troligen var för björn. Så en sån eller två hade behövts på väggen.
Publicerat Mars 18, 20233 yr Författare Den i mitten var bygeln av i när jag hittade den så har svetsat ihop och lagat till den. Där måste det nån gång i tiden suttit nånting större som bröt sönder järnet. Var lagat med plåt runt om och ståltråd i massor. Jag hittade dem när vi tömde en gammal gård som skulle säljas uppe på kallvinden ute i stallet halvt under spånet när jag grävde runt. Bägge dom större låg där så enligt mig ett fynd.
Publicerat Mars 19, 20233 yr Kan ha en ligga i garaget, men den kan också vara bort städad🤔 Får kolla nästa gång jag gräver mig fram till det skåpet.