Publicerat Mars 28, 20233 yr Kan inte säga att jag har sett särskilt många grisar detta jaktår (har dock knappt jaga gris i år), men jäklar vad mycket bök det är både i skogarna och på inägomarken i höst/vinter. Antingen har de blivit fler eller flitigare på att böka... 😉 MVH Alias
Publicerat April 7, 20233 yr 7 hours ago Sako280 sa: Ska nog sitta ikväll varit gris framme varenda natt nu Skitjakt!
Publicerat April 7, 20233 yr 31 minutes ago Sako280 sa: tack ska åka ut vid 20:00 ca sitta till 24:00 Du får återkoppla hur det gick!
Publicerat April 7, 20233 yr 10 hours ago Sako280 sa: Ska nog sitta ikväll varit gris framme varenda natt nu Skjut nu bort svinen så att det märks. Skitjakt!
Publicerat April 8, 20233 yr 7 hours ago lsjonsson sa: Skjut nu bort svinen så att det märks. Why?? Orolig för din gräsmatta i Kalix?
Publicerat April 8, 20233 yr 1 hour ago Hipshot sa: Why?? Orolig för din gräsmatta i Kalix? Nej! Dom ställer ju till med mycket skador på gräsmattor och på odlad mark.
Publicerat April 8, 20233 yr Författare Kom ingen gris bara rådjur hjortar och räv kollade på kameran imorse grisarna kom 2 timmar efter jag hade lämnat passet kl 02:00
Publicerat April 8, 20233 yr 10 hours ago Hipshot sa: Why?? Orolig för din gräsmatta i Kalix? Mindre tid att dra i grejen kanske, pensionärerna har redan så mycket göra så dom skyller på annat för att slippa skogen.
Publicerat April 8, 20233 yr 3 hours ago Sako280 sa: Kom ingen gris bara rådjur hjortar och räv kollade på kameran imorse grisarna kom 2 timmar efter jag hade lämnat passet kl 02:00 Klassiker 😉 De har bättre koll på en än vad man tror.
Publicerat April 8, 20233 yr 3 hours ago karelsk blandning sa: Mindre tid att dra i grejen kanske, pensionärerna har redan så mycket göra så dom skyller på annat för att slippa skogen. 3 hours ago Joacim sa: Klassiker 😉 De har bättre koll på en än vad man tror. Ni är roliga gubbar! Jag vet inte om en markägare som vill ha vildsvin här uppe även om vi fick ett vilt till att jaga.
Publicerat April 8, 20233 yr Ungsugga är bästa köttet, en kulting går ju inte att stycka vettigt och slaksidorna är ju genomskinliga. Tar jag en kulting går den rätt ner i kvarn - Taccofredag.
Publicerat April 8, 20233 yr 7 hours ago Sako280 sa: Kom ingen gris bara rådjur hjortar och räv kollade på kameran imorse grisarna kom 2 timmar efter jag hade lämnat passet kl 02:00 Det där känner man igen.
Publicerat April 17, 20233 yr Författare blir och gå ut ikväll igen har varit mycke gris i farten dom kom i omgångar olika grupper hela natten har skjutit några stycken senaste veckan
Publicerat April 17, 20233 yr 2 hours ago Sako280 sa: blir och gå ut ikväll igen har varit mycke gris i farten dom kom i omgångar olika grupper hela natten har skjutit några stycken senaste veckan Är det traktens häradsbetäckare som är i farten???