Publicerat April 4, 20233 yr De är roliga dessa puppor! När de 1. Går att kamra och 2. Faktiskt smäller så smäller de som FAN! 4 klick, ett knippe som inte ville i patronläget 😏
Publicerat April 4, 20233 yr Jag rådfrågade min italkompis som är bättre på såna gamla grejer : sen hur man skiljer de med kvicksilver vet jag inte . Om jag har fattat rätt, de farliga är de tändhattar som innehåller kvicksilver. De blir dåliga och tänder inte som det ska. Farligt blir nar det tänder jättelitet och det börjar pirra i patronen. Gaserna som utvecklas kan öppna patronen och flytta fram blyladdning i pipan, och sedan kommer det riktiga tändning utanför patronläge där pipan är tunn. Har man otur det kan blir en sprängning, ofta blir en bula i pipan och många gånger tror jag det blir bara en konstig smäll.
Publicerat April 4, 20233 yr 1 hour ago Mad Mike sa: Ge dom till mig! Funkar utmärkt i min 1100👍 Ni e fan inte kloka ! Ta med dom till antikrundan istället snåljåpar ....
Publicerat April 4, 20233 yr 1 hour ago Hipshot sa: De är roliga dessa puppor! När de 1. Går att kamra och 2. Faktiskt smäller så smäller de som FAN! 4 klick, ett knippe som inte ville i patronläget 😏 Dom försöker nog säga dig något ......
Publicerat April 4, 20233 yr Författare 1 hour ago Mad Mike sa: Ge dom till mig! Funkar utmärkt i min 1100👍 Du får denna 👌😂👍
Publicerat April 4, 20233 yr De där minns jag som eldkastare, kunde kommaeld ur lådan på bocken när man sköt sånna…
Publicerat April 4, 20233 yr 29 minutes ago Hipshot sa: Du får denna 👌😂👍 1100 har tillräckligt stark rekylfjäder för att forma om culoten så den passar😄
Publicerat April 4, 20233 yr 1 hour ago Mad Mike sa: 1100 har tillräckligt stark rekylfjäder för att forma om culoten så den passar😄 Att blivit dödad av Ryssen är inget att skriva på sin gravsten..
Publicerat April 4, 20233 yr Författare 1 hour ago Galne sa: De där minns jag som eldkastare, kunde kommaeld ur lådan på bocken när man sköt sånna… Det och en galen smäll, bättre mynningsflamma samt rejäl rekyl 😂
Publicerat April 5, 20233 yr Dessa minns jag gladeligen vid mängdträningen på skeetbanan. Var riktigt vackert på kvällskvistarna med mynningsflammorna 🙂