Publicerat April 4, 20233 yr Hajjar att jänkarna är less på gris men någon sans får det väl ändå vara? Länk
Publicerat April 4, 20233 yr Detta är en populär post. Jag såg en tråd på ett amerikans forum i förmiddags med en som sköt på en flock grisar med thermisk sikte och halvautomat (i Texas) Alla tycker det är häftigt och bra och skickar likes, och tummen upp... Alla utom lilla jag.... Jag skrev att han sköt lika illa som en "drunken sailor in the shooting tent at a fair" Jag räknar med att vara permanent bannad innan kvällen 🤣🤣🤣
Publicerat April 4, 20233 yr Snyggt var det ju inte. Men som du säger så förstår man att de har problem med gris. Frågan är hur vi skulle göra om det var likadant här?
Publicerat April 4, 20233 yr Ni är bara avis, för att ni inte får skaffa helautomat och laser för grisjakten.
Publicerat April 4, 20233 yr 13 minutes ago PAS sa: Snyggt var det ju inte. Men som du säger så förstår man att de har problem med gris. Frågan är hur vi skulle göra om det var likadant här? Tror fällorna skulle ta en större plats, sen är frågan hur mysigt det är med en skock grisar springande i en hage, men då kommer de iallafall ingenstans när det skammats.
Publicerat April 4, 20233 yr 4 minutes ago Joacim sa: Tror fällorna skulle ta en större plats, sen är frågan hur mysigt det är med en skock grisar springande i en hage, men då kommer de iallafall ingenstans när det skammats. Kan va så. Med tanke på de stammarnas storlek så tror jag att fällor bara tar i marginalen. Mao tanken på fällor är god men grisen är läraktig. Men visst, det går säkert å utveckla fällor en del, kanske.
Publicerat April 4, 20233 yr Detta är en populär post. Härlig kommentar - det var PRECIS det jag tänkte på
Publicerat April 4, 20233 yr Har lite svårt att svälja detta sättet som jänkarna håller på med. Sett en rulle från down under där man jagade från helikopter och där var det 1 shot one kill. Det är acceptabelt skytte att hålla ner stammen.
Publicerat April 4, 20233 yr Författare Jag tror att man fixar att kupera stammarna medelst mörkerriktmedel och skytte från Tripod.. men jag vet inte. De sköt ju med en kulspruta, SAW, i början.. helt galet! En hagelbössa m buckshots måste ju vara avgjort effektivare på det avståndet? Men inte lika coolt förmodligen..
Publicerat April 4, 20233 yr Har förståelse för att dom har stora problem med Vildsvin, men detta var inte särskilt trevligt att se. Nassarna förtjänar att avlivas ett bättre sätt.
Publicerat April 4, 20233 yr Såg för några år sedan att det fanns en del arrangörer av helicopter hog hunt där man kunde köpa per timme…