Publicerat April 4, 20233 yr Detta är en populär post. Hittade detta idag i boken ”Jägaren” (en sån där tunn historia farsan brukade köpa till mig i julklapp). I Fredrik Franzéns avsnitt ”Jaktvapen med flera pipset”:
Publicerat April 4, 20233 yr De där måste ju finnas kvar någonstans? Garanterat värda en förmögenhet..
Publicerat April 4, 20233 yr Detta är en populär post. Smyga runt med bössan och ett pilkoger på ryggen med 8 st. pipset... 😜
Publicerat April 4, 20233 yr 3 minutes ago redtop sa: Vad är en paradoxpipa? Slätborrad till en början men avslutas med en räfflad del för att sätta rotation på kulor. Skjuter både kula och hagel därav en paradox 😉
Publicerat April 5, 20233 yr Bengt Berg, Natasha Illum Bergs Farfar, kanske hon har bössan i Afrika? Något säger mig dock att det var en del slitningar mellan henne och farfar eller pappa (minns inte exakt).
Publicerat April 5, 20233 yr Jag har för mig att Ola Nyhuus har Bengt Bergs frus bössa med extra pipor , har läst nån artikel i Jakt och Jägare av Franzén om det bössparet
Publicerat April 6, 20233 yr Kanske dags att åka iväg och kräva in det vapnet. VADFAN, DET STÅR JU MITT NAMN INGRAVERAT HÄR! DEN ÄR MIN! Allt som behövs är sedan ett par diskret levererade sedlar till den lokale polischefen för att han ska ta rätt beslut i frågan. Om man är i Afrika, alltså.
Publicerat April 6, 20233 yr Dom ska om jag förstått det hela rätt vara tillbaka på Eriksberg där dom hör hemma