Publicerat April 28, 20232 yr Tuben under pipan vägrar ta emot mer än 120 bar.. det är 100 bar för lite. Testat att pysa luft ur tuben för att sedan ansluta men icke att den tar sig över 120 bar. Förmodar att det är lite glest med PCP kompetensen här..?
Publicerat April 28, 20232 yr Författare Tack för hjälpen Dansken! Visade sig att manometern i bössan är okurant, verkar som jag har 300 bar i bössan nu Provsköt bössan, den borde vara ganska trött men icke.. alltså full tub under pipan.
Publicerat April 28, 20232 yr Men du får inte fylla 300 bar på geväret- rödstrecket är väl runt 200 på FX
Publicerat April 28, 20232 yr Detta är en populär post. 26 minutes ago Dansken sa: Men du får inte fylla 300 bar på geväret- rödstrecket är väl runt 200 på FX Sen när har hippen brytt sig om tryck? Finns ingen som har så höga hastigheter i sina bössor som han
Publicerat April 28, 20232 yr Författare 1 hour ago Dansken sa: Men du får inte fylla 300 bar på geväret- rödstrecket är väl runt 200 på FX Men det är helt luuuungt Dansken, manometern står på 120 bar Max tryck är faktiskt 220 bar! Kan ju trösta dej.. och Mike.. med att jag aldrig medvetet skulle trycka i 300 bar i bössan aldrig i helvetet! På tok för skraj för dessa pryttlar för det. Dessutom så sa experten jag surrat med att för högt tryck i tuben gör att det blir för stort motstånd i ventilen som hammaren slår på, det tar ned hastigheten, det finns ingen vinst i det. Men jag måste nog byta den där manometern som det verkar.. vill inte "toppfylla" på detta sättet igen. Gjort det flera gånger nu när jag trasslat med grejerna men helt omedvetet.. Nu blir det luftbössa och kvadd i morgon i alla fall!
Publicerat Juli 1, 20232 yr Författare Kan uppdatera tråden, fyllde på bössan igår.. nu verkar manometern fungera igen. Påfyllt till 220 bar således! Måste varit ngn tillfällig formsvacka..