Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kid i början på maj!?

Featured Replies

Hade en skadad kidde igår och idag samtal om en get som står på en tomt i Vendelsö och trycker ut en killing.!? Vad håller de på med? Aldrig hört talas om så tidiga födslar eller är jag bara risigt uppdaterad?

När brukar dem få?

Det normala brukar vara om ca 1 vecka och 2-3 veckor framåt, så runt första maj är lite tidigt men ingen ovanlighet.

• Author

Men växtligheten är ju inte ens nästan igång, finns inget att gömma kiddarna i? Jag hade för mej att det var senare men jag vet ju vad du pysslat med Faxe så jag förmodar att du har rätt bra koll.. eller har du börjat bli sinnessvag på äldre dagar? :rolleyes:

39 minutes ago Hipshot sa:

Men växtligheten är ju inte ens nästan igång, finns inget att gömma kiddarna i? Jag hade för mej att det var senare men jag vet ju vad du pysslat med Faxe så jag förmodar att du har rätt bra koll.. eller har du börjat bli sinnessvag på äldre dagar? :rolleyes:

Sinnessvag har jag alltid varit om du frågar den gubbsjuka Kalixbon.

1 hour ago faxe sa:

Undra om han finns på några kontakt sidor?

• Author
1 hour ago faxe sa:

Jag la upp den för Kalixbon när han vaknar i morgon vid 03:30 :D

Förra året såg jag första nyfödda kidden 3 maj och iår så såg jag första kidden igår kväll... Var en get som födde kidden i kanten av en vall

Detta är då i södra dalarna så känns inte orimligt tidigt att dom får nere hos er nu

21 hours ago Hipshot sa:

Hade en skadad kidde igår och idag samtal om en get som står på en tomt i Vendelsö och trycker ut en killing.!? Vad håller de på med? Aldrig hört talas om så tidiga födslar eller är jag bara risigt uppdaterad?

Var det ett samtal om ”förlossning” till rlc eller bara någon du snackade med privat? Är det rlc så undrar man ju hur det är ställt med inringaren…

• Author
1 hour ago MagnusN sa:

Var det ett samtal om ”förlossning” till rlc eller bara någon du snackade med privat? Är det rlc så undrar man ju hur det är ställt med inringaren…

Det var på jobbet :D

Du skulle bli förvånad om du visste hur mkt viltrelaterade samtal vi får.. dömer av fler per pass. Och förvånansvärt ofta ringer faktiskt jägare och vill ha "avlivningstillstånd" på ditten och datten.. något vi omöjligen kan lämna per telefon på så sätt som önskas. Undantaget är fara för liv och egendom, då kan VB samt två andra tjänstemän på jobbet fatta beslut.

3 hours ago Hipshot sa:

Det var på jobbet :D

Du skulle bli förvånad om du visste hur mkt viltrelaterade samtal vi får.. dömer av fler per pass. Och förvånansvärt ofta ringer faktiskt jägare och vill ha "avlivningstillstånd" på ditten och datten.. något vi omöjligen kan lämna per telefon på så sätt som önskas. Undantaget är fara för liv och egendom, då kan VB samt två andra tjänstemän på jobbet fatta beslut.

Tänker de att ni ska assistera modern vid förlossningen? 😂 Eller har de andra bra förslag?

• Author

Förslaget var att ngn skulle ta livet av killingen då den förmodligen var död.. vet inte hur inringaren tänkte.. nu stack bara benen ut så hur detta skulle gått till har jag ingen aning om.