Publicerat Maj 9, 20232 yr Nu har någon influencer fått uppdraget att pusha detta i Sverige. Börjar dyka upp artiklar lite varstans. Vad tror ni? Om däcken ska se ut som dom på bilden, dvs. med öppna sidor, så kommer det aldrig att fungera. Men bilden kan ju vara av däck med sidorna bortskurna, bara för att illustrera hur dom är uppbyggda.
Publicerat Maj 9, 20232 yr Kan säkert vara bra. Påminner mig om en mycket smärtsam upplevelse med en Win 70 i 458 Win Mag. Bakkappan såg ut ungefär så där. Visade sig att nån smartskalle (jag var inte intelligent nog att inse detta heller) "passat in" en ventilerad Pachmayr eller om det var Decelerator där sidorna definitivt var nödvändiga för att behålla luftkudde-effekten så att säga. Dessa var borta så bössan hoppade rakt bak och in i axeln på mig och stansade ut ett märke. Ungefär som om det var en bakkappa i bakelit och man håller den några cm från axeln när man avfyrar
Publicerat Maj 9, 20232 yr Har för mig jag sett den typen av däck hypas som the next big thing sen -90 talet (tror till och med det var med i trafikmagasinet). Verkar va lång startsträcka att få det rullande, pun intended 😺
Publicerat Maj 9, 20232 yr Hade run flat på en bil. Skräp. Mer buller. Sämre väghållning (mer spårkänsliga) .Tror att det var max 5 mil i låg fart vid punktering. Och när jag kom till däckverkstan efter en punka (25 km) så fick jag ändå byta däck...
Publicerat Maj 9, 20232 yr 11 minutes ago detstorabla sa: Hade run flat på en bil. Skräp. Mer buller. Sämre väghållning (mer spårkänsliga) .Tror att det var max 5 mil i låg fart vid punktering. Och när jag kom till däckverkstan efter en punka (25 km) så fick jag ändå byta däck... Run flat är inte samma som dessa luftfria. Run flat är bara däck med ”limp home” funktion då väggarna är så styva att de går att köra på i nödfall. Och kör man på dem är de rökta, största vinsten är väl för biltillverkaren som slipper klämma in ett reservhjul och kan ta extra betalt för det 😏
Publicerat Maj 9, 20232 yr Författare 1 hour ago exabit sa: Kan säkert vara bra. Påminner mig om en mycket smärtsam upplevelse med en Win 70 i 458 Win Mag. Bakkappan såg ut ungefär så där. Visade sig att nån smartskalle (jag var inte intelligent nog att inse detta heller) "passat in" en ventilerad Pachmayr eller om det var Decelerator där sidorna definitivt var nödvändiga för att behålla luftkudde-effekten så att säga. Dessa var borta så bössan hoppade rakt bak och in i axeln på mig och stansade ut ett märke. Ungefär som om det var en bakkappa i bakelit och man håller den några cm från axeln när man avfyrar 😳 Får rysningar när jag tänker på effekten. Inget som jag skulle vilja utsätta min axel för.
Publicerat Maj 9, 20232 yr Författare Det som jag tänker på i första hand, är att om dom är såhär öppna, så blir det väldigt fort obalans i däcken, när öppningarna samlar in smuts och lera.