Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa Sako 90

Featured Replies

Publicerat

Tror modellen varit aktuell.. var det i Danskens jaktdagbok?

Publicerat

På jaktias film säger han att säkringen låser BÅDE AVTRYCKARE, SLUTSTYCKE OCH SLAGSTIFTET...

Det ska bli mycket spännande att se hur dom har löst det 😉

Publicerat
10 minutes ago Dansken sa:

På jaktias film säger han att säkringen låser BÅDE AVTRYCKARE, SLUTSTYCKE OCH SLAGSTIFTET...

Det ska bli mycket spännande att se hur dom har löst det 😉

Sako själva går igenom detta i nån av alla informationsfilmerna. Är en extra tapp bakom upphaket som går in i ett hack i slagstiftets förlängning.

Edit: kan ses typ 5:45 in i Sako Sveriges infofilm på dutuben.

Publicerat

Jag är mest nyfiken på hur de valt att göra rekylklacken. @exabit hade som jag förstår mailat Sako Sverige om detta och då fått svar att det var som på 85:an vilket sänker hela bössan för min del. Men det förekommer ju faktiskt både den förbannade skruvade plåtbiten men även mer Tikka T3 liknande lösningar beroende på kolv till 85:an så det kan ju va bättre än man tror 😏

Publicerat

Mailade om rekylklacken ;)

EDIT: såg efter att jag skrivit inlägget att herrn ovan redan informerat om detta :D 

D600B2E9-3533-4ACB-87BA-B596959E022E.thumb.jpeg.31b8ad2e9e731cc9120f465eb23edbab.jpeg

Publicerat

Kalla mig gärna innovationsfientlig, men jag slipper nog helst skjuta Älg med en bössa som är hopkommen med Torxskruvar.  😎

Publicerat
7 hours ago exabit sa:

Mailade om rekylklacken ;)

EDIT: såg efter att jag skrivit inlägget att herrn ovan redan informerat om detta :D 

D600B2E9-3533-4ACB-87BA-B596959E022E.thumb.jpeg.31b8ad2e9e731cc9120f465eb23edbab.jpeg

Vore ju röv om det är plåtbiten… såg nästan framför mig att i framtiden skaffa min ”one rifle to rule them all” i form av en Sako 90 hunter i 375h&h, men är det så kass rekylklack så vete fan om inte intresset dog 😏 

man får la leta upp en Sako Safari nån gång istället…

Publicerat

Personligen är inte den klacken nån dealbreaker. Däremot blir det omöjligt att bestämma sig för en kaliber samt motivera utgiften.

Publicerat
18 hours ago TekDr sa:

Sako själva går igenom detta i nån av alla informationsfilmerna. Är en extra tapp bakom upphaket som går in i ett hack i slagstiftets förlängning.

Edit: kan ses typ 5:45 in i Sako Sveriges infofilm på dutuben.

Det är ingen riktig slagstifts säkring. För all del: det är ett "stopp"- men ingen säkring.