Publicerat Maj 11, 20233 yr Sako har släppt modell 90. https://www.jaktjournalen.se/sako-90-en-forfinad-klassiker/
Publicerat Maj 11, 20233 yr 56 minutes ago aasenheim sa: Sako har släppt modell 90. https://www.jaktjournalen.se/sako-90-en-forfinad-klassiker/ Första gången en sako börjar bli riktigt intressant.
Publicerat Maj 11, 20233 yr På jaktias film säger han att säkringen låser BÅDE AVTRYCKARE, SLUTSTYCKE OCH SLAGSTIFTET... Det ska bli mycket spännande att se hur dom har löst det 😉
Publicerat Maj 11, 20233 yr 10 minutes ago Dansken sa: På jaktias film säger han att säkringen låser BÅDE AVTRYCKARE, SLUTSTYCKE OCH SLAGSTIFTET... Det ska bli mycket spännande att se hur dom har löst det 😉 Sako själva går igenom detta i nån av alla informationsfilmerna. Är en extra tapp bakom upphaket som går in i ett hack i slagstiftets förlängning. Edit: kan ses typ 5:45 in i Sako Sveriges infofilm på dutuben.
Publicerat Maj 11, 20233 yr Jag är mest nyfiken på hur de valt att göra rekylklacken. @exabit hade som jag förstår mailat Sako Sverige om detta och då fått svar att det var som på 85:an vilket sänker hela bössan för min del. Men det förekommer ju faktiskt både den förbannade skruvade plåtbiten men även mer Tikka T3 liknande lösningar beroende på kolv till 85:an så det kan ju va bättre än man tror 😏
Publicerat Maj 11, 20233 yr Mailade om rekylklacken EDIT: såg efter att jag skrivit inlägget att herrn ovan redan informerat om detta
Publicerat Maj 11, 20233 yr Kalla mig gärna innovationsfientlig, men jag slipper nog helst skjuta Älg med en bössa som är hopkommen med Torxskruvar. 😎
Publicerat Maj 11, 20233 yr 7 hours ago exabit sa: Mailade om rekylklacken EDIT: såg efter att jag skrivit inlägget att herrn ovan redan informerat om detta Vore ju röv om det är plåtbiten… såg nästan framför mig att i framtiden skaffa min ”one rifle to rule them all” i form av en Sako 90 hunter i 375h&h, men är det så kass rekylklack så vete fan om inte intresset dog 😏 man får la leta upp en Sako Safari nån gång istället…
Publicerat Maj 11, 20233 yr Personligen är inte den klacken nån dealbreaker. Däremot blir det omöjligt att bestämma sig för en kaliber samt motivera utgiften.
Publicerat Maj 12, 20233 yr 18 hours ago TekDr sa: Sako själva går igenom detta i nån av alla informationsfilmerna. Är en extra tapp bakom upphaket som går in i ett hack i slagstiftets förlängning. Edit: kan ses typ 5:45 in i Sako Sveriges infofilm på dutuben. Det är ingen riktig slagstifts säkring. För all del: det är ett "stopp"- men ingen säkring.
Publicerat Maj 12, 20233 yr Detta är en populär post. 1 minute ago Dansken sa: Det är ingen riktig slagstifts säkring. För all del: det är ett "stopp"- men ingen säkring. Alla kan inte ha ”flaggan” i topp 😺 Sen ska säljsnack inte förväxlas med verklighet, kan dock innehålla spår av sanning ibland 🤷♂️ Oavsett är det tillskott som inte stör iallafall även om behovet kan diskuteras men i en värld av pipflaggande ägare till bössor med uppspänning (hon säker gamla bettan 😏) behöver man alla buzzwords man kan uppbåda.