Publicerat Maj 15, 20233 yr Såg detta på grannforumet. "Polismyndighetens tidigare bedömning att manuellt repeterande kulgevär med vikbar/teleskopisk kolv och friliggande pistolgrepp inte var lämpliga för jakt har ändrats." Leve högerregeringen!!!
Publicerat Maj 15, 20233 yr 12 minutes ago exabit sa: Såg detta på grannforumet. "Polismyndighetens tidigare bedömning att manuellt repeterande kulgevär med vikbar/teleskopisk kolv och friliggande pistolgrepp inte var lämpliga för jakt har ändrats." Leve högerregeringen!!! Kul. Det innebär att det är inga tveksamheter längre med min STR200 i Vision chassit. 😎
Publicerat Maj 15, 20233 yr Javisst, men en enkel kontorsråtta som jag undrar vad gör regeringen åt priserna på vikkolvar??? Skickar styrkekramizar till alla andra i min situation som vill ha vikkolv men inte har råd. Jag är väl lite bränd av myndighetens tidigare fulspel och kampanjande, så jag undrar vad som egentligen ligger bakom detta, och vad som kommer härnäst...
Publicerat Maj 15, 20233 yr 8 minutes ago LGH sa: Javisst, men en enkel kontorsråtta som jag undrar vad gör regeringen åt priserna på vikkolvar??? Skickar styrkekramizar till alla andra i min situation som vill ha vikkolv men inte har råd. Jag är väl lite bränd av myndighetens tidigare fulspel och kampanjande, så jag undrar vad som egentligen ligger bakom detta, och vad som kommer härnäst... Då den är vikbar, så tar den mindre plats. Kan du inte ansöka om del av trängselavgifterna?
Publicerat Maj 17, 20233 yr Vad finns för olika kolvar och vart köper man dem? Tycker det vore intressant till toppjakten..😀
Publicerat Maj 29, 20233 yr Vikkolv har alltid varit lagligt på bultbössor. (punkt) PM och (tidigare) Ola W har varit emot detta samt "fritt pistolgrepp" Hoppas det blir ordning på vansinnigheterna nu. Raggarö
Publicerat Maj 29, 20233 yr Städat lite i tråden, copy pasta in upphovsrättsskyddat material är inte helt kurant. Kan drabba forumägarna.. att klippa och klistra ut citat dock ej hela texten med angiven källa är däremot ok. Raderat en radda inlägg, flera pga att de citerat raderade inlägg osv. Hoppas det är ok med de drabbade. / Rikard
Publicerat Maj 29, 20233 yr Författare Detta är en populär post. Synd att inte denna ändring kom nåt år eller två tidigare. Har varit sugen på en Ruger PR sen jag såg den första gången. Tikkan är möjligen en bättre bössa men Rugern är sexigare på nåt sätt Men nu är det en icke-fråga eftersom jag först måste handla hagelbössa med minst 80 cm pipor samt hitta en pürschbössa med stock i balsaträ med en totalvikt på max 1,3 kg