Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fråga till Pacco mfl...

Featured Replies

Publicerat

Jag har länge tittat på en Swarovski tubkikare, Mestadels för att ta kort med den.

Med upp till 60 gångers förstoring kan man ta riktigt fina och roliga bilder då viltet känner sig tryggt på så långt avstånd.

Men, blir det bra bilder??? Jag vill inte jämföra med proffsbilder, utan snarare bra bilder för en amatör.

Mvh

Publicerat

Tja det funkar jätte bra att fota genom tuben , har sett mkt fina bilder som är tagna med tuben av swarovski ziess kowa leica nikon mm.

Men lägg pengar på en bra kamera !! tex fujifilm finepix f11 f20 f30 f31 v10  mkt hög iso och mkt låg brus!! vilket att du får korta slutartider annars får du en massa rörelse oskärpa!!

Fuji har den bästa tekniken överlägsen just nu,dem är så bra att dem testas mot system kameror istället!

Vilken tub  hade du tänkt dig en  Tex AT eller AT HD eller ATS eller ATS HD dem nya tuberna ats har 10 års garanti dem gamla har 30 års garanti!

Publicerat

Det är en AT HD som jag kikat på, enligt Gunnar Olsson´s så ska det vara den som ger absolut bäst skärpa och kvalité på bilderna.

Är det stor skillnad på t ex en kowa jämfört med en swarre? prisskillnaden är ju ganska extrem.

Kamera har jag också funderat på, men du får väl aldrig samma zoom möjlighet med en sån, visserligen så finns det säkerligen såna objektiv, men för att ha råd till att köpa det så blir det till att vara manlig eskort i ett par månader ;)

Publicerat

Om du ska ha kameran till tuben så behöver du inte mkt zoom ! då måste ha en bra när gräns så att du täcker så mkt som möjligt  av okularet!+ att du måste få kortare slutar tider !!

at hd tuben är mkt bra du gör inte bort dig på den!!  kowa flourite som ska machta den så är den inte riktig i samma klass men du får ändå proffskvalitet!!    kowa kommer med en ny tub som kommer att kosta mer en swarrre eller zeiss eller leica . och enligt dem så är den vassare en swarre mm.  jag provade kowas nya handkikare xd 44  promidar  och fick ziess värsting att blekna och swarren rodna!! nackdelen var ergonomin lite tung samt att okularskyddet bak var lite väl stora!! men vass är den !!

• 1 month later...
Publicerat

Intressant tråd! Jag funderar också på tubkikare till kameran samt även som målkikare. Det finns ju adaptrar till eos350. Hur fungerar konceptet. Autofokus ryker ju men vad behövs mera för utrustning? Hur dyr kikare och övrig utrustning måste man ha för att det ska bli bra bilder med skärpa och färgåtergivning. Vilka märken måste man sikta in sig på för att inte bli missnöjd. Jag är mycket ute i terränglådan och har sett en del bra motiv som kräver lite extraordinär utrustning för att inte störa viltet och ha en möjlighet att få det motiv man vill ha.