Publicerat Juni 13, 20233 yr Inbetalningskortet kom i dag. I ett vitt kuvert utan något på utsidan. Som avsändare stod "Arkitektkopia" och en adress. Jag hade faktiskt tänkt slänga det- i tron att det var något reklamskit, men öppnade det av någon anledning medan jag stod och talade med grannen..... Och det var ju tur det..... Var uppmärksamma så ni inte kastar det i tron att det är något reklamskit.
Publicerat Juni 13, 20233 yr Sedan det öppnades upp för att jakt motståndare kan ansöka om pengar från viltvårdsfonden så är det ju inte med tjola-hoppsan-steg man går och betalar den längre. 👺
Publicerat Juni 13, 20233 yr Författare Det var inte det som var frågan.... Man MÅSTE lösa jaktkort om man vill jaga- det är inte med glädje jag betalar, jag ville bara påminna om det. Från och med nu har jag också slutat betala till båda jägarförbunden. Och det nya förbundet har för mycket "jägarnas SD" vibbar än så länge.....
Publicerat Juni 13, 20233 yr Författare Då jag var sekreterare och kassör i Mörby jaktlag fick jag påminna ALLA i laget på en sms grupp att dom skulle betala jaktkort, jägarförsäkring, arrende och lagpengar vid förfallodagen. Dom var inte fattiga, men ALLA betade för sent. Vice jaktledaren var alltid allra senast. Ett gott exempel 😉 Men han var duktig att orera