Publicerat Juni 19, 20232 yr Detta är en populär post. Efter jag hade skickat in trikinprovet till Hästveda fick jag reda på att dom var uppköpta av Eurofins. Det betyder då att trikinkit'et först ska till Hästveda och sedan transporteras i samlat flock med andra kit till Jönköping. Grisen jag sköt natten till torsdag lämnade jag kuvertet vid företagsposten innan klockan 17- då ska det vara framme nästa dag, och jag borde haft trikinbeskedet fredag eftermiddag. Så var dock inte fallet- det kom inget i dag heller, så jag talade med Hästveda pr telefon här på eftermiddagen, och fick ett direktnummer till Eurofins lab.... Dom hade inte fått något trikinprov fråm mig än... förbannade Pestnord. Personen letade och hittade verkligen inte en blankett med mitt telefonnummer- det är ju lite "urk" med midsommar och allt: slaktaren vill inte ha grisen in i slakteriet utan trikinprov. I vilket fall som helst sa dom på Eurofins att det var OK att klistra över adressen på dom Hästveda testkit man har kvar och skicka dom direkt till följande adress: Eurofins Food & Feed Testing Box 324 55115 Jönköping