Publicerat Juli 1, 20232 yr Den här har gått runt tomten här ett par dagar: inte särskillt rädd. Jag läste på nätet att om en duva hade "kommit bort" kunde man ge den mat, och se till att den har vatten, så just nu går den och äter majs....
Publicerat Juli 1, 20232 yr Tror på högtflygare antingen från södra Europa eller mellan östern. Importerad tror inte de flyger hit.
Publicerat Juli 1, 20232 yr Det är en unge under alla omständigheter, skulle säga vanlig tamduva av årets modell..
Publicerat Juli 1, 20232 yr Författare Den är inte särskild rädd för folk. Den har inte den där "knövliga" näbben som duvor beuka ha, utan en fin liten spetsig näbb. Den har fjädrar ut över fötterna, och den manövrerar i luften som en Spitfire
Publicerat Juli 1, 20232 yr Klippduva,skitduva,tamduva kärt barn har många namn, en unge de ser du på näbben och hållningen S
Publicerat Juli 1, 20232 yr 5 hours ago Dansken sa: Den är inte särskild rädd för folk. Den har inte den där "knövliga" näbben som duvor beuka ha, utan en fin liten spetsig näbb. Den har fjädrar ut över fötterna, och den manövrerar i luften som en Spitfire Gör den volter när den flyger ? Då är det en tumlare
Publicerat Juli 1, 20232 yr Författare 44 minutes ago Ompi sa: Gör den volter när den flyger ? Då är det en tumlare Det var nämligen det jag tänkte: har googlat, och det kan vara en fransk tumlare
Publicerat Juli 1, 20232 yr Författare Detta är en populär post. 1 hour ago Ompi sa: Gör den volter när den flyger ? Då är det en tumlare Hur gillar ni den här google "translationen" på wikipedia om den franska tumlaren?
Publicerat Juli 1, 20232 yr 1 hour ago Dansken sa: Det var nämligen det jag tänkte: har googlat, och det kan vara en fransk tumlare Matar du den och ger den vatten tillräckligt länge finns det risk att den aldrig lämnar dig. Tamduvor funkar så.
Publicerat Juli 2, 20232 yr Författare Detta är en populär post. Vildsvinskottletter, färskpärer och sås på vispgrädde och en klick svart/röd vinbärsgele'. Hittade en Chianti med bäst före 2018. Tror jag det betyder.... eller nåt. Det duger till en fattig arbetarunge. Benen värker nåt fruktansvärt: när jag går känns dom som ett par "stubbar"- flyttar benen som en elefant, när jag sitter känns dom "döva"... numb... Inget roligt, men maten var god 😉
Publicerat Juli 2, 20232 yr Det där såg gott ut min vän, skit att ha 'vedben' och eländes värk. Här blir det en tunnbrödsrulle med potatis sallad och nån vurre om en stund. Skål på sig broder.
Publicerat Juli 2, 20232 yr Detta är en populär post. 4 hours ago Dansken sa: Skulle skrivit i min dagbok, men det vart så här..... Och idag har jag lärt mig att läsa texten innan man kollar på bilden, tänkte för mig själv "nu har den jäveln skjutit duvan och tillagat den".
Publicerat Juli 2, 20232 yr Detta är en populär post. Det har han säkert Han tog ju fram Cyclonen här om dagen.. känns onödigt att baxa fram och åter utan att använda den?
Publicerat Juli 2, 20232 yr Författare Detta är en populär post. Vi har hittat ägaren. Nu får vi se om duvan vill med honom hem 😉