August 16, 20232 yr Popular Post Hur går det för er med årets bockjakt? Själv så blev det en ganska fin sexa tidigare i kväll. Satt ute i morse också men då hade jag bara get med kid framme.
August 16, 20232 yr Nyss hemkommen. 4 st. bockar skjutna av de som var ute. Jag hade en fin älgtjur förbi passet vid en havreåker. Hade hoppats på att det var kron på väg ut när det knakade i skogen. Men han var fin att titta på... Sen blev det snack i 1,5 timme vid slaktboden.
August 16, 20232 yr Kom hem nu sent, blev en lite mindre bock för mig på "bortamarken", är nöjd då allt gick fint och bra. Nu ska jag ta det lugnt några dagar och sen försöka se om jag kan hitta på nån hemmavid också. Vore inte fel med den påfyllningen i frysen.
August 22, 20232 yr Popular Post Lägger in mitt start startbidrag till tråden Långhorningen som jag kallat honom för lyckades jag komma åt igår morse. Hornen är 32 cm respektive 30 cm
August 22, 20232 yr Popular Post Premiärkvällens bock. Inget och hänga i granen hornmässigt men den bakåtsvepta formen ger ju lite karaktär iallafall.
August 22, 20232 yr 23 minutes ago rovjagarn sa: Lägger in mitt start startbidrag till tråden Långhorningen som jag kallat honom för lyckades jag komma åt igår morse. Hornen är 32 cm respektive 30 cm Riktigt fina horn!
August 22, 20232 yr 8 minutes ago Droggot sa: Riktigt fina horn! Ja verkligen, han fångade mitt intresse direkt när jag hittade honom i början av sommaren
August 22, 20232 yr 1 hour ago rovjagarn sa: Ja verkligen, han fångade mitt intresse direkt när jag hittade honom i början av sommaren Hur gammal tror du en sån där är?
August 22, 20232 yr 56 minutes ago karelsk blandning sa: Hur gammal tror du en sån där är? Jag har inte sågat tänderna men ut efter slitningen på tänderna och att jag är säker på att jag sett honom tidigare så tror jag 5-6 år
August 30, 20232 yr Popular Post Nästa bidrag till tråden. Igår kväll lyckades jag komma åt bock 2 av 4 på årets avskjutningslista! Längre story finns i min jaktdagbok🙂
August 30, 20232 yr 5 hours ago lsjonsson sa: Grattis! Ut testa bössan där kring kusten. Ni har säkert massor med rådjur.
August 30, 20232 yr 2 hours ago karelsk blandning sa: Ut testa bössan där kring kusten. Ni har säkert massor med rådjur. Det finns en del men inte massor, som det fanns söder ut innan lo o gråben spridde ut sig.