Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vettiga duvbulvaner?

Featured Replies

Publicerat

Ska iväg, inte hunnit surfa runt ngt.. På jakt efter ett knippe vettiga helkroppsbulvaner till hyggligt pris. Ngr tips? 

Inte handlat bulvaner på 20 år så det kan kanske vara dags att uppgradera.. 

Publicerat

Ska du verkligen ha helkropps bulvaner?
Jag har helt slutat med dom och kör nu bara skal mycket lättare att frakta och sätter man dom på en sån där pinne med fjäder så rör dom sig lite i vinden.

Publicerat

Har kört med Biltema-skal.  Fungerar alldeles utmärkt.  Har vi flera tillfällen haft duvhökar som försökte skaffa sig en middag, men blev överraskade av den "hårda fjäderdräkten" 🤣

Publicerat

Kan inte tillföra nått till originalfrågan men kul att höra..ska göra en räd och försöka med mina skal då. Bara tagit ut och kollat på dem än!

Publicerat
  • Författare

Ok.. Bitema tex.. är de vettigt färgade? Jag kan kanske tänka mej skal, kompisen hade skal igår och de var rätt trist målade.. såg ut som ngr turkduvor eller något sådant.

Men visst, skal tar mindre plats och är billigare.. Biltema allså?

Publicerat

Vill duvorna slå så gör dem det för Biltemas bulvaner. Ringduvor är inte så petiga. 

Publicerat
  • Författare

Kollade biltema.. på nätet så såg de helt ok ut, behöver inte så värst mkt mer men! Hur är färgen? De såg lite skumma ut på bild.. sett flera som säljer de här andra skalen som kompisen hade, de skulle jag aldrig köpa. De fanns över allt kändes det som.. dangate hette ngt ställe tex.. 

Publicerat
10 hours ago Hipshot sa:

Kollade biltema.. på nätet så såg de helt ok ut, behöver inte så värst mkt mer men! Hur är färgen? De såg lite skumma ut på bild.. sett flera som säljer de här andra skalen som kompisen hade, de skulle jag aldrig köpa. De fanns över allt kändes det som.. dangate hette ngt ställe tex.. 

Färgen är bra, och dom är flockade.  Ta en sväng förbi en butik so, har dom inne.  Bilderna på nätet är hopplösa.

Publicerat

Jag köpte ett gäng skal på XXL dom var väll inte någon höjdare men dom fungerar.
Dom hade pinnar med en stålfjäder som gör att skalen rör sig lite i vinden och det tycker jag hjälper plus att skalen kommer upp lite över stubb åkern.
Sen köpte jag några flockade skal och några flockade hela på någon hemsida men dom var rätt grå daskiga i färgen.
Men det känns lite som det kvittar hur bulvanerna ser ut bara dom påminner om duvor.
Jag använder aldrig dom hela bulvanerna längre för dom är så jäkla klumpiga.

Kollade in Biltema bulvanerna och dom liknar mina flockade jag har ganska mycket.

Publicerat
  • Författare

Ska kolla detta, ska ev passera biltema senare idag.. 

Publicerat

Har köpt Biltemas kråkbulvaner och de är helt OK. Köp inte Femettas duvbulvaner, min erfarenhet är de blir missfärgade efter en säsong.

Publicerat
  • Författare

Var och kollade Biltema idag, de ser helt ok ut! Kommer köpa dem när de får in nya.. alla slutsålda, de som fanns var några utställda i butiken som visnings exemplar.

Publicerat

Jag har ganska många duv-bulvaner. Ett 20 tal av dessa är från Biltema. Fungerar klockers!

Publicerat
  • Författare

Perfekt! Kommer handla, ska bara hitta ngr.. Norrtälje och Uppsala hade slut.