Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad finns för alternativ hagel ammo

Featured Replies

Publicerat

Då jag jagar uteslutande med hund efter skogsfågel & ripa med kal.12 är jag inte så sugen på stål ammo pga rikoschett risken så vad finns det för alternativ ute hos handlarna idag som nu inte kostar från 35:-/skott & uppåt. Då jag bor i norr & utbudet är totalt värdelöst så vore jag tacksam om någon kunde tipsa mig om en handlare som kan skicka ammo. Har inte Bornaghi, Hull eller Bachieri & Pellagri  med flera något som är ett alternativ. Eller är det bara att köpa GB Bismuth för 895:-/25 skott & vara glad & inse att marknaden ser ut så idag.

Ha de.

Publicerat

Fy det där lät inte skoj.. 

Är du så nära vatten hela tiden att det alltid krävs alternativ? 

Nu har jag aldrig jagat ripa med stående men i min värld försöker jag likna det vid rapphöns.. Väldigt många gånger är jag helt säker på att stål fungerar utmärkt. De gånger ripor går upp och reser uppåt där bakgrunden är stening och läskig.. går det inte att avstå alt skjuta om ngn går ut på sidan om så att säga?

Vad är det jag missar? 

Publicerat
  • Författare

Du missar ingenting utan det är bara OM det finns ett alternativ istället för stål ammo som inte kostar så hiskeligt. Stål funkar till mina bössor MEN jag vill inte fippla med olika ammo i fickan för att slippa avstå skott pga en  rikoschett risken för hunden.

Köpte några askar Bioammo Blue Extreme Alloy 12/27g/ US5 hos lokala handlaren för att kolla att de funkade, men de var tokslut när jag skulle handla mera. Så det finns ju alternativ till stål men frågan är vem som har de i lager samt att de kan skicka.

Ha de.

• 2 weeks later...
Publicerat

Extream alloy  vad är det ? Kan du länka? 

Publicerat

Vismut borde vara det säkraste alternativet eftersom det lätt pulveriseras. Har dock ingen praktisk erfarenhet av vismut men ska prova lite denna säsong