Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wehunt låser nu in sina användare....

Featured Replies

Publicerat

Skulle uppdatera mina pass i min garmin pejl. Detta genom att som vanligt exportera en gpx fil som jag sedan importerar till min garmin pejl. 
Har funkat rätt ok (jag har ett litet program som fixar lite symboler så att det ser snyggt ut i garmin).

Nu har wehunt tagit bort möjligheten att exportera gpx filer. Man kan exportera en binär fil, whmap, som backup eller om man behöver skapa en ny jaktmark. 
Vi har hittills haft wehunt som "facit". Dvs nya och flyttade pass har gjorts i wehunt och våra tracker och garmin användare har importerat denna fil till sina pejlar.

Jag förstår att man från wehunts sida vill förhindra/försvåra att existerande användare byter app. 
Själv tror jag wehunt har skitit i det blå skåpet. Vi börjar nu titta på om vi ska gå över till Tracker eller easyhunt inför nästa säsong istället.

Publicerat
2 hours ago detstorabla sa:

Skulle uppdatera mina pass i min garmin pejl. Detta genom att som vanligt exportera en gpx fil som jag sedan importerar till min garmin pejl. 
Har funkat rätt ok (jag har ett litet program som fixar lite symboler så att det ser snyggt ut i garmin).

Nu har wehunt tagit bort möjligheten att exportera gpx filer. Man kan exportera en binär fil, whmap, som backup eller om man behöver skapa en ny jaktmark. 
Vi har hittills haft wehunt som "facit". Dvs nya och flyttade pass har gjorts i wehunt och våra tracker och garmin användare har importerat denna fil till sina pejlar.

Jag förstår att man från wehunts sida vill förhindra/försvåra att existerande användare byter app. 
Själv tror jag wehunt har skitit i det blå skåpet. Vi börjar nu titta på om vi ska gå över till Tracker eller easyhunt inför nästa säsong istället.

Instämmer! Har bombat supporten från alla mail adresser jag har med.klagomål!

Publicerat

Tracker och wehunt har samma ägare...
EasyHunt ägs av garmin... så det kanske är garmin som har stoppat Wehunt att göra exporter?

Publicerat
  • Författare
3 hours ago lindgren sa:

Tracker och wehunt har samma ägare...
EasyHunt ägs av garmin... så det kanske är garmin som har stoppat Wehunt att göra exporter?

Gpx är ett ”standard” format. Inget som Garmin äger (vad jag vet). Används i de flesta navigeringsprodukter. Det mest sannolika är att WeHunt försöker låsa in kunderna. Har inte kollat om whmap går att importera i tracker.  
jävligt irriterande i vilket fall.  
ska kolla om easyhunt går att exportera gpx ifrån. 

Publicerat

Inte så att man behöver en viss nivå på abonnemang i WeHunt för att få ska den?? Vill minnas det var så innan!

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Galne sa:

Inte så att man behöver en viss nivå på abonnemang i WeHunt för att få ska den?? Vill minnas det var så innan!

nej. har premium

Publicerat
8 hours ago detstorabla sa:

nej. har premium

Håll koll så dom inte tar betalt för mer än ett paket, för mig tog dom betalt för både premium och standard. Håller på att bråka med dom om det där men det verkar väldigt svårt att skicka tillbaks pengar..

Publicerat

Hot lönar sig!

Publicerat

Blev nog rätt kraftigt ramaskri av detta, ett bra sätt att tappa kunder om man inte gör något för att lösa det! Som Garmin med 320-läge i Alpha. 

Publicerat

Jag tappade intresset för wehunt när dom höjde priset kraftigt för möjligheten att visa hundar med garminpejl.

Publicerat
54 minutes ago, kkjon said:

Jag tappade intresset för wehunt när dom höjde priset kraftigt för möjligheten att visa hundar med garminpejl.

Precis! Det var ju en vettig deal med Jägareförbundet tidigare, men nu har jag slutat betala.
Man kan ju fortfarande använda gratisvarianten för att hitta ut på pass, så det får duga.

Publicerat
6 hours ago kkjon sa:

Råkade köpa den funktionen för en dag. 

Typ grattis! Not!

Publicerat

Visst skulle det vara kul någon gång att kunna se på vilken grannmark byrackan ställt Älgen via mobilskärmen, men så roligt att jag skulle betala vad det kostar i WH.

Hitta ut till passet gör man väl via stabskarta och snitslade passlinor om man saknar lokalsinne.

Publicerat
  • Författare
4 hours ago Järven sa:

Visst skulle det vara kul någon gång att kunna se på vilken grannmark byrackan ställt Älgen via mobilskärmen, men så roligt att jag skulle betala vad det kostar i WH.

Hitta ut till passet gör man väl via stabskarta och snitslade passlinor om man saknar lokalsinne.

Huruvida du vill se var hunden är,är ju upp till dig.  Själv tycker jag det är värt 579 kr/år då speciellt älgjakten blir mindre tråkig om man ser vad som händer.

Alla använder inte ”passlinor ”. Snitslar försvinner/bleknar. Pass flyttas/tas bort/tillkommer.  Kan bara konstatera att innan WeHunt hände det mer än en gång att passet inte hittades av någon. Dels för att passet inte fanns på den plats som markerats på kartan. Dels för att beskrivningen hur man hittade passet sög . I början användes röda snitslar som vi som är färgblinda inte ser.

med WeHunt (eller motsvarande) så försöker vi fortfarande snitsla. Men kartan stämmer och är aktuell. passen hittas även av nya jägare (och av de utan lokalsinne) även om snitslar försvunnit.

Publicerat

Hur funkar det med funktionen att följa hundarna i Wehunt, måste man krångla med att låsa upp telefonens skärmlås varje gång man vill se vad som är på G?

Har själv rätt taskig cirkulation i fingrarna, så jag tycker att riktiga knappar (som på Garmin 320 handenhet) är klart lättare att hantera med kalla och stela fingrar än touchskärmen på telefonen.

MVH

Alias

Publicerat

Jag tror de verkligen fick eld i baken när sura farbröder med hund började skicka arga mail. Det gick bra snabbt att få tillbaka funktionaliteten!

Jag hade inte ens märkt det - jag uppdaterar inte kartan i min Garmin särskilt ofta.

Konsumenten har fortfarande en del kraft!

Screenshotfrom2023-10-2814-42-53.png.e8cb9cd22bdc323dc20c70008da3da45.png

Publicerat

Fick detta!

Vi beklagar att du har fått vänta på svar angående detta.
Vårt beslut att förändra GPX-exportfunktionaliteten har tagits mitt i en intensiv utvecklingsfas med syfte att förbereda för en ännu bättre WeHunt-upplevelse framöver. 
Men vi har nu insett att detta beslut har haft en större påverkan på många av er än vad vi först trott – och för detta ber vi om ursäkt.Vi värdesätter er feedback högt. Därför vill vi meddela att GPX-exportfunktionaliteten kommer att återställas snarast. Vi kommer alltid prioritera kvalitet, säkerhet och användarvänlighet, men framför allt kommer vi att fortsätta lyssna på er.

Tack, trevlig helg.

Bästa hälsningar/ Med vennlig hilsen/ Best regards
Henrik - Customer Service  
Burrel – Tracker - WeHunt
Publicerat

Måste faktiskt berömma dem. Har skickat klagomål från 4 olika mail adresser. Och verkar som dem läst samtliga och svarat på var och en. Inge klipp och klistra!

Publicerat

Bra med företag som lyssnar, tar till sig och åtgärdar efter sina kunders negativa kritik. 👍

Publicerat
På 2023-10-27 at 10:53 kkjon sa:

Får väl änna krypa till korset lite.  Jag har "bara" premium och som det verkar så hamnar mina hundar i wehunten fortfarande,  utan extra kostnad som wehunt mejlade om tidigare i höstas. 

Tassen som tidigare låg uppe i högra kanten har nu hamnat i menyraden längst till vänster. Har inte blivit klok på om även andra ser mina hundar eller om det bara är i min telefon dom syns. Men jag tror att dom som är med på jakten och har premium ser mina hundar. 

Screenshot_20231029-110725_WeHunt.jpg