Publicerat November 7, 20232 yr Jag har tidigare haft drever och tänkte gå upp ett pinnhål och riktat in mej på jaktterrier som förhoppningsvis kör både rå och älg finns det några bra uppfödare här i västra götaland
Publicerat November 7, 20232 yr På 2023-11-07 at 14:50 Risarn sa: Jag har tidigare haft drever och tänkte gå upp ett pinnhål och riktat in mej på jaktterrier som förhoppningsvis kör både rå och älg finns det några bra uppfödare här i västra götaland Vad menar du med "bra uppfödare"? Hur kommer det sig att du begränsar sökningen till Västra Götaland? Jag tänker mig att man som regel letar efter parningar mellan föräldraindivider som man tycker besitter de egenskaper man efterlyser, snarare än efter en specifik uppfödare. Sen finns det väl uppfödare inom de flesta raser som verkar har mer tur eller skicklighet, än genomsnittet, vad det gäller att hitta kombinationer av hanar och tikar som ger välfungerande valpar. Bara mina fem ören... MVH Alias