Publicerat November 13, 20232 yr Blev nyss uppringd av Jägarnas Riksförbund som tyckte att det vore trevligt om jag var medlem. De hade, enligt egen beskrivning, ett i princip oemotståndligt erbjudande. Men vad säger kollektivet här? Vilket jakt/jägar förbund ska man vara med i, om man ska vara med överhuvudtaget? CS
Publicerat November 13, 20232 yr Jag är med i Jägarnas riksförbund men det beror mest på att jag vill vara med i ett av förbunden för jägarförsäkring etc och att dom råkade vara billigast
Publicerat November 13, 20232 yr Vilket som eller båda. Jag är med i Sv Jägareförbundet och engagerad på lokal nivå. Det fungerar för mig och jag tycker det sker mycket bra i Västerbotten kring Sv. Jägareförbundet så valet var enkelt. Det finns vettiga och knäppa människor överallt så även i de olika förbunden, kolla runt och välj ett du tycker är tilltalande. Blir det fel kan du byta.
Publicerat November 14, 20232 yr Förbundet Sveriges Jägare finns också. Ganska nystartat med kompletterar de övriga. Själv tycker jag gott man kan vara med i flera eftersom jägarrösterna blir tyngre när de olika förbunden lämnar in remissvar eller uttalar sig om de har många medlemmar.
Publicerat December 10, 20232 yr Jag är också med i båda. Tänker att det är som att "köpa sig en extraröst" i mediedebatten och den politiska påverkan.
Publicerat December 10, 20232 yr Var också med i bägge men hoppade av sjf pga deras förvirrade åsikter som framfördes i samband med debatten om vapenpolycin för några år sedan.