Publicerat November 15, 20232 yr Jörg på Slingshot Channel är en riktigt skön snubbe Han verkar inte tröttna på något sätt utan tuffar vidare med full fart, nu med lite nya knivar. Hela klippet är sevärt men jag har satt starttiden till där han visar den hopfällbara stickkniven: https://youtu.be/aThZyiI6wCE?si=gl2tSvRGGULsG9nT&start=362
Publicerat November 16, 20232 yr Han är lika underbar varje gång, kniven är ju en ”ren” mardröm att hantera efter bruk eller enbart i fält/jakt men den är en minst lika fantastisk design. /C
Publicerat November 16, 20232 yr Han är skön, ibland funderar jag på om dom skriver om lagarna beroende på vad han hittar på...
Publicerat November 16, 20232 yr Jag kan imponeras av designen men som romantisk bakåtsträvare kan jag konstatera att den ultimata kniven konstruerades 1942 och fortfarande i produktion. Han hyllar stålet som så många andra, vad jag kan konstatera är att i min digra knivsamling så håller ingen kniv skärpan så bra som min Buck 119, efter att ha tagit ut och flått en kronhjort en älgkalv och ett rådjur är den lika rakbladsvass efter som före. Stålet i buck heter 420HC vilket inte säger mig så mycket mer än att det är mycket bättre än stålet Puma har i sina knivar.
Publicerat November 16, 20232 yr Walter Bell skriver att det värsta man kan göra med en kniv är att flå elefanter: dom har så mycket sand i skinnet så kniven bliver slö väldigt fort......
Publicerat November 16, 20232 yr 3 hours ago Mad Mike sa: Jag kan imponeras av designen men som romantisk bakåtsträvare kan jag konstatera att den ultimata kniven konstruerades 1942 och fortfarande i produktion. Vilken kniv är det ?
Publicerat November 16, 20232 yr Detta är en populär post. 42 minutes ago Ompi sa: Vilken kniv är det ? Buck m119