Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Chesapeake Bay Retrivern Nemi

Featured Replies

Publicerat

Vi tog bort Vår gamla och sista Chesapeake härom veckan, 13 år gammal  och visserligen go och glad och viftandes på svansen.

Men vi hade beslutat i samråd tidigare m Veterinär då vi undersökt vad man kallar juvertumör, som man förvisso kan leva länge med 

Men då det kliar så slickade hon det infekterat hela tiden,  så  det var dags  och hon fick till och med för nån månad sedan apportera en 

Trut jag sköt för hennes skull,   och det finns nog andra bilder i knipjakt tråden  där hon poserar med 25-40 knipor,  så helt kass var hon inte.

/ P

Publicerat

Jag beklagar, en chessie är en underbar hundras/sort och större personligheter är svårt att finna.

minns det goda, de fina minnena. /C 

Publicerat

Jag beklagar. Att ta bort en äldre hund i rätt tid är en vänlighet mot hunden och en hedershandling.

Men det är fan inget kul.

Hon har det bra där hon är nu.

Publicerat

Fy fan.. det där är inget kul.. Tumörerna måste ha bråkat med henne då hon var på och slickade på dem? 

Ta hand om er :sad:

Publicerat

Beklagar sorgen!:(

Publicerat
  • Författare
På 2023-11-16 at 08:32 Christian N sa:

Jag beklagar, en chessie är en underbar hundras/sort och större personligheter är svårt att finna.

minns det goda, de fina minnena. /C 

Jag började med den rasen -85 med tiken Rita som dramatiskt dog 6 år gammal på skjutbanan i Haninge med spruckna blodådror in mot lungor bla , troligen hade hon fått i sig råttgift utan vår vetskap.  Nemi var den fjärde vi haft med några labbar emellan ,   Chessin   har en i mitt tycke komplexitet som jag inte ser hos labbarna, många vet inte eller förstår inte det utan tycker bara det är ballt med en ovanlig ras, med det sagt  så var Nemi min sista chessi. Nu ska vi får tag på en bra jaktlab :D 

Publicerat
  • Författare
På 2023-11-16 at 09:42 Dansken sa:

Jag beklagar. Att ta bort en äldre hund i rätt tid är en vänlighet mot hunden och en hedershandling.

Men det är fan inget kul.

Hon har det bra där hon är nu.

Även om man har en viss vana efter rätt många hundar så är det ändå tungt där och då, värre var det med Ginza min favorit jaktlabbe  , Som under en duvjakt i Skåne vart påkörd av en gul jävla buss med resultat att man fick ta ett beslut hos veterinären. 

Förvisso var hon 12,5 år men en raket och grym jakthund,  men den filmen i huvudet  när hon med det tappade kopplet runt halsen springer upp på vägen m duvan en halvmeter framför nosen, den har ju spelats upp ett par gånger kan jag säga. 

/ P 

Publicerat

Jobbigt, det är värsta scenariot när det blir dags. Men efter ett tag kommer alla fina minnena. Hjälper inte nu men tiden har sitt läkekött. Lider med er….

Publicerat

Beklagar, men på ett sätt känns det lättare då dem blivit gamla.

Men fortfarande är det ändå tungt och tomt utan dem.

Publicerat
  • Författare

Det är första gången sedan -85  vi är utan hund eller djur över huvud taget så det känns helskumt .

Vi ska ju ha ha en jaktlabbe igen och nu ska man hitta en bra sådan utan ADHD  och som är trevligt och funkar på jakt.

Det verkar som vanligt vara en jäkla huggsexa på de mest välrenommerade kennlarna, men vi fick tips ifrån en gammal vän till oss att det var några som nyligen parat, så vi ska hänga på där. Sen får man se om våra kriterier stämmer ihop med deras, dock har jag  i Lerduve/ Sporting svängen träffat en som hade en jävligt trevlig gul hane  ifrån den  kenneln .