Publicerat November 20, 20232 yr Som jag fattat det gjordes med 700 efter kriget och 500 före, men hur mycket skiljer det i kvalité på dem? Hade lågprislösningar tagit över på 700:an eller höll den fortfarande hyggligt hantverksmässig kvalla? Den gjordes ju under ganska många år men är det någon period man ska undvika och vad ska man betala för en i bra bruksskick? Hur mycket mer brukar 500:orna ligga på?
Publicerat November 23, 20232 yr I Sverige är det krasst sett ingen prisskillnad mellan en 500 och en 700. 700 är vad de är, där är en svaghet i att de relativt lätt blir glappa om man är flitig. Inget problem men man får kolla dem ordentligt innan man köper. Bägge är trevliga bössor - 700 anses vara den brittiska vapentillverkningens sista seriösa kraftansträngning innan man fick ge sig och enbart hållas i den högre prisklassen. /T
Publicerat December 1, 20232 yr Författare På 2023-11-23 at 19:11 pmt sa: I Sverige är det krasst sett ingen prisskillnad mellan en 500 och en 700. 700 är vad de är, där är en svaghet i att de relativt lätt blir glappa om man är flitig. Inget problem men man får kolla dem ordentligt innan man köper. Bägge är trevliga bössor - 700 anses vara den brittiska vapentillverkningens sista seriösa kraftansträngning innan man fick ge sig och enbart hållas i den högre prisklassen. /T Tack för svar. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om 700:an. Men å andra sidan har jag bara hållit i en som var ganska risig. Får se vart det landar in när det blir dags att köpa en renodlad fågelbössa!