Publicerat December 16, 20232 yr Detta är en populär post. Hur går det för er? Fick lite arbete med benen och armarna idag. Bommade tyvärr på en Orre då jag tänkte lite fel 😇 Underbar dag i alla fall, alltid nått
Publicerat Februari 11, 20251 yr Detta är en populär post. Fått tillbaka lite av suget efter toppfågeljakt & dammat av K-95 an. Har nu i slutet av januari guidat 3 killar från Frankrike som gjort en film om toppfågeljakt på tjäder,var lite besvärligt med att få dom duktiga på skidorna,många vurpor och nån knäckt stav Men blir nogen fin film,med några skottsekvenser och fina tuppar i ryggsäcken. Körde själv några timmar igår på östergrenarna och tog med mig en fin tupp hem.
Publicerat Februari 11, 20251 yr Författare Snyggt Ser att även ni har lite snö med barmark runt trädrötterna
Publicerat Februari 11, 20251 yr Detta är en populär post. Här blev det toppfågeljakt i helgen, tog ledigt fredag och åkte upp till gården där pappa bor. Efter ett par timmar där tog jag med mig hundarna och skidrade de fem kilometerna till Jaktkojan. På fredagen var det tyvärr 5 plusgrader så det blev ingen jakt då, men ett bra utgångsläge för att elda upp värmen i kojan. Både lördag och söndag var det minusgrader och jag hade några fågelkontakter, framförallt orre, måste ha sett ett trettiotal. Resultatmässigt blev det dock bara en orrtupp. Men kul att vara i väg och riktigt mysigt att spendera en hel helg i Jaktkojan med bara hundarna som sällskap.
Publicerat Januari 11Jan 11 Nu börjar det närma sig hemfärd & två månader i solen har gått ganska fort,nu är det ju fortfarande Ca 1 månad kvar av toppjakten och det är väl det som lockar mest nu när jag landar hemma. Har under tiden här nere fått förfrågan om att utrusta 3 polacker med skidor för toppjakt & guida dom under några dagar tydligen så hade dom allt annat i jaktväg lät det som. Men ej så sugen på att låna ut 2 par av mina Östergrenare till okänt folk,körde ju en toppjakt med mina polare från Frankrike förra året och jag var orolig för skidorna precis hela tiden. En av dom grabbarna driver ju även ett filmbolag inom jakt & fiske så blev ju en film samtidigt men jag har ej sett det färdiga resultatet än.
Publicerat Januari 11Jan 11 8 hours ago stefan sa: Nu börjar det närma sig hemfärd & två månader i solen har gått ganska fort,nu är det ju fortfarande Ca 1 månad kvar av toppjakten och det är väl det som lockar mest nu när jag landar hemma. Har under tiden här nere fått förfrågan om att utrusta 3 polacker med skidor för toppjakt & guida dom under några dagar tydligen så hade dom allt annat i jaktväg lät det som. Men ej så sugen på att låna ut 2 par av mina Östergrenare till okänt folk,körde ju en toppjakt med mina polare från Frankrike förra året och jag var orolig för skidorna precis hela tiden. En av dom grabbarna driver ju även ett filmbolag inom jakt & fiske så blev ju en film samtidigt men jag har ej sett det färdiga resultatet än. Det där lät bekant, drog ett pm...
Publicerat Januari 25Jan 25 Hade en fin dag i skogen idag men skygga tjädertuppar som höll sig i tät skog och ville mest då sitta lågt,stötte några men ville inte alls upp i topp. Men förklaringen var nog dom två örnar som cirklade i området under dagen, så utan dom där så hade nog flera tuppar fått åka med hem I min ryggsäck. Men blev iaf en med hem och under dessa förhållanden så får jag vara nöjd.
Publicerat Januari 29Jan 29 Detta är en populär post. Fortsätter vara ute & trägen vinner brukar det ju sägas.Idag blev det en tupp till,sköt den på inte alls så långt håll under 200meter var det. Men ganska kallt 25-26 på morgonen nere vid myrarna så tog höjd upp på berget men där var dom inte idag.
Publicerat Januari 29Jan 29 Grattis och bra jobbat!👍-18,7 i Kalix just nu och kylan ska väl fortsätta att hålla i sig till nästa vecka.