Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Detta hjälper inte jägarkåren!

Featured Replies

Publicerat

Nej, knappast. >:( Han försöker bara tjäna pengar på en ev. vargjakt här i landet. >:(

Publicerat

Ja, kanske. Men jag är inte säker på att jag håller med.

Det är många som åker till ställen där det är tillåtet för att jaga varg. Och Det kommer tids nog att behövas här också om våran inavlade stam får fortsätta. Så varför inte utbilda i det.

Jag tycker det är på tiden att folk får reda på att man försöker göra något.

Publicerat
Ja, kanske. Men jag är inte säker på att jag håller med.

Det är många som åker till ställen där det är tillåtet för att jaga varg. Och Det kommer tids nog att behövas här också om våran inavlade stam får fortsätta. Så varför inte utbilda i det.

Jag tycker det är på tiden att folk får reda på att man försöker göra något.

Ijahman, du är klok som en pud nej fan som en labbe ;D
Publicerat
Ijahman, du är klok som en pud nej fan som en labbe ;D

Tackar! :D (Förutsätter att det var en komplimang?)

Publicerat
Tackar! :D (Förutsätter att det var en komplimang?)
Absolut. Du kan inte hjälpa du är Djurgårdare :'(
Publicerat

Vad är det för fel att lära ut kunskapen? det är inte värre än att lära sig jaga björn på åtel inför en resa till Kanada, finnns nog en del som kan jaga lejon och buffel här i landet och det skulle vara intressant att ta del av den kunskapen också.

Eftersom vargjakt legalt blir svårt att utföra illegalt tycker jag kursen är information, för den som vill veta lite hur man gör kan det vara intressant och har man vägarna förbi Delsbo så åk till hembygdsgården och titta på hundhalsband och lapptyg som användes förra gången det begav sig i vårt land, värt ett besök

Publicerat

tycker det är bra med folk med kött på bena i det mesta utan för mycket hos damer dock..

men varför är det negativt för jägarkåren att vi får se hur andra jagar,när vi en dag ska börja förvalta en varg stamm själv,? jag skulle kunna betala en summa för att skjuta en varg utomlands lagligt,inte skulle jag blir mer sugen på skjuta en i sverige efter det,det resonomanget köper jag inte..

Publicerat
  • Författare

Detta är än en gång fel väg! Oavsett om ni säger att det är bra att kunna ifall ni ska till Ryssland tror jag att detta motverkar ert motiv. Så ni menar att all "positiv" publicitet kring detta kommer att gynna vargjaktsförespråkarna i landet. ??? ???

Jorå!

Nu har ni tänkt till ute i stugorna och ser hela bilden. Jag tror att beslutsfattarna på länstyrelserna och naturvårdverket är jätteimponerade och spontant säger att: "mmmm, nu har jägarkåren börjat kurs i vargjakt, helt emot vad opionen tycker! Det är klart att vi lätta upp regleverket för dom!" Jag har jobbat som utredare inom myndighetsvärlden, har haft en "gravstenstitel", byrådirektör, och där tänker man inte som oss andra ute i samhället. Inom myndighetsvärlden försöker man se allt så objektivt som möjligt med hänsyn till alla fakta i ett makroperspektiv. Ute i glesbygderna blir det naturligt mer subjektivt och med mikroperspektiv.

Jag tror att man i stället ska sköta detta politiskt på regional nivå, det är där besluten tas. Angagera er politiskt eller fackligt och förklara för era ombud att om dom inte följer era åsikter kommer ni att rösta bort dom. Dom händer det grejer vill jag lova! Makt är ju sexigt och dom som har arbetat upp sig till en viss position vill ju inte bli av med den! ;) ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Tror att detta kan bli ett prblem i debatten om Varg. Visst jag kan ju första att man vill lära sig om hur man jagar varg. Men jag tror som någon skrev att detta inte hjälper oss jägare att föra en bra debatt om vargen.