Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kortdrivare/stöthundar på g!!

Featured Replies

Publicerat

Min Wachtel/spaniel blandning (tik) är påsatt av en Wachtel50%/gråhund25%/spaniel25% idag. Blir det nu valpar så kan det bli riktigt bra kortdrivare som samarbetar bra med sin förare. Det är skjutet ca 25 vilt för tiken och närmare 100 för hanen som används vid Hanaskogsgods. Båda är inte så gammla än så därför är siffrorna ännu ganska låga. De har bägge intresse för hare, rådjur och stort intresse för gris så är man ute efter en stötande/kortdrivare till gris är dessa valpar troligen ett säkert kort. Eftersom det är "nattagammalt" än så återkommer jag i utvecklingen men om nån är intresserad av en valp och vill garantera sig en så går det bra att boka... Prisidé 5500:-

Publicerat

Du låter lite som vanheden när du kränger hundar RW, ser dig framför mig i loafers, tubsockor och bilhandlar kavaj. :D;)

Inget snack om att avkomman är spännande och säkerligen prisvärd. Var parningen planerad eller var det en kärleksakt i lönndom som du ertappade?

Inte barn och hund samma år säger min sambo.....Dessutom är nog nästa jycke faktiskt en rävstövare tror jag.

MVH

Publicerat

Ingår jakt på godset vid köp?  ;D

Måste säga att man blir sugen då man passerar där..

Hade detta erbjudandet kommit om ett år hade jag slagit till direkt !

Publicerat
  • Författare
Du låter lite som vanheden när du kränger hundar RW, ser dig framför mig i loafers, tubsockor och bilhandlar kavaj. :D;)

Inget snack om att avkomman är spännande och säkerligen prisvärd. Var parningen planerad eller var det en kärleksakt i lönndom som du ertappade?

Inte barn och hund samma år säger min sambo.....Dessutom är nog nästa jycke faktiskt en rävstövare tror jag.

MVH

Hehehe, bilden av Vanheden är kanske inte helt fel.  ;D

Det är en medveten parning för att det finns några som jagat för föräldradjuren som vill ha avkomma så några är redan sålda och resten försöker jag i sann kapitalistisk anda kränga för så mycket som möjligt vilket skall finansiera kommande uppgraderingar på siktessidan och om det blir nåt kvar även jaktresor.

Publicerat
  • Författare
Ingår jakt på godset vid köp?  ;D

Måste säga att man blir sugen då man passerar där..

Hade detta erbjudandet kommit om ett år hade jag slagit till direkt !

Jag kan ju säga att det kanske gör det men då fick t o m jag lite samvetskval av min lögn. Är man hundförare/springpåg på godsen har man inget att säga till om när det gäller vem som får jaga där.
Publicerat
Jag kan ju säga att det kanske gör det men då fick t o m jag lite samvetskval av min lögn. Är man hundförare/springpåg på godsen har man inget att säga till om när det gäller vem som får jaga där.

Ok!

Ja, jag mycket väl att det är så. Lite skämt å sido var det.

Publicerat
  • Författare
Ok!

Ja, jag mycket väl att det är så. Lite skämt å sido var det.

Jag misstänkte att det var så.  ;)

Var jagar du annars? Själv kommer jag från österlen.

Publicerat
Jag misstänkte att det var så.  ;)

Var jagar du annars? Själv kommer jag från österlen.

Jagar för det mesta utanför Åhus/Kristianstad.

Bor nere i Yngsjö nämligen.

Om du vet var jag menar?

Publicerat
  • Författare
Jagar för det mesta utanför Åhus/Kristianstad.

Bor nere i Yngsjö nämligen.

Om du vet var jag menar?

Japp, kör till k-stad varje dag till jobbet. Du jagar kanske hos salladsodlaren?
Publicerat
Japp, kör till k-stad varje dag till jobbet. Du jagar kanske hos salladsodlaren?

Yep.

En nära vän har mark där.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Tiken ökar i vikt så det verkar ha tagit  ;D

Förväntad leverans V25 lagom till middsommar och semestern!