Publicerat Februari 21, 200719 yr Min Wachtel/spaniel blandning (tik) är påsatt av en Wachtel50%/gråhund25%/spaniel25% idag. Blir det nu valpar så kan det bli riktigt bra kortdrivare som samarbetar bra med sin förare. Det är skjutet ca 25 vilt för tiken och närmare 100 för hanen som används vid Hanaskogsgods. Båda är inte så gammla än så därför är siffrorna ännu ganska låga. De har bägge intresse för hare, rådjur och stort intresse för gris så är man ute efter en stötande/kortdrivare till gris är dessa valpar troligen ett säkert kort. Eftersom det är "nattagammalt" än så återkommer jag i utvecklingen men om nån är intresserad av en valp och vill garantera sig en så går det bra att boka... Prisidé 5500:-
Publicerat Februari 21, 200719 yr Du låter lite som vanheden när du kränger hundar RW, ser dig framför mig i loafers, tubsockor och bilhandlar kavaj. Inget snack om att avkomman är spännande och säkerligen prisvärd. Var parningen planerad eller var det en kärleksakt i lönndom som du ertappade? Inte barn och hund samma år säger min sambo.....Dessutom är nog nästa jycke faktiskt en rävstövare tror jag. MVH
Publicerat Februari 21, 200719 yr Ingår jakt på godset vid köp? ;D Måste säga att man blir sugen då man passerar där.. Hade detta erbjudandet kommit om ett år hade jag slagit till direkt !
Publicerat Februari 22, 200719 yr Författare Du låter lite som vanheden när du kränger hundar RW, ser dig framför mig i loafers, tubsockor och bilhandlar kavaj. Inget snack om att avkomman är spännande och säkerligen prisvärd. Var parningen planerad eller var det en kärleksakt i lönndom som du ertappade? Inte barn och hund samma år säger min sambo.....Dessutom är nog nästa jycke faktiskt en rävstövare tror jag. MVH Hehehe, bilden av Vanheden är kanske inte helt fel. ;DDet är en medveten parning för att det finns några som jagat för föräldradjuren som vill ha avkomma så några är redan sålda och resten försöker jag i sann kapitalistisk anda kränga för så mycket som möjligt vilket skall finansiera kommande uppgraderingar på siktessidan och om det blir nåt kvar även jaktresor.
Publicerat Februari 22, 200719 yr Författare Ingår jakt på godset vid köp? ;DMåste säga att man blir sugen då man passerar där.. Hade detta erbjudandet kommit om ett år hade jag slagit till direkt ! Jag kan ju säga att det kanske gör det men då fick t o m jag lite samvetskval av min lögn. Är man hundförare/springpåg på godsen har man inget att säga till om när det gäller vem som får jaga där.
Publicerat Februari 23, 200719 yr Jag kan ju säga att det kanske gör det men då fick t o m jag lite samvetskval av min lögn. Är man hundförare/springpåg på godsen har man inget att säga till om när det gäller vem som får jaga där. Ok! Ja, jag mycket väl att det är så. Lite skämt å sido var det.
Publicerat Februari 23, 200719 yr Författare Ok!Ja, jag mycket väl att det är så. Lite skämt å sido var det. Jag misstänkte att det var så. Var jagar du annars? Själv kommer jag från österlen.
Publicerat Februari 23, 200719 yr Jag misstänkte att det var så. Var jagar du annars? Själv kommer jag från österlen. Jagar för det mesta utanför Åhus/Kristianstad. Bor nere i Yngsjö nämligen. Om du vet var jag menar?
Publicerat Februari 26, 200719 yr Författare Jagar för det mesta utanför Åhus/Kristianstad. Bor nere i Yngsjö nämligen. Om du vet var jag menar? Japp, kör till k-stad varje dag till jobbet. Du jagar kanske hos salladsodlaren?
Publicerat Februari 26, 200719 yr Japp, kör till k-stad varje dag till jobbet. Du jagar kanske hos salladsodlaren? Yep. En nära vän har mark där.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Tiken ökar i vikt så det verkar ha tagit ;D Förväntad leverans V25 lagom till middsommar och semestern!