Publicerat Mars 28, 20242 yr Detta Àr en populÀr post. Inspirerad av Givduls gamla projekttrÄd dÀr han snyggade till en gammal zg47a kommer hÀr lite bilder frÄn min m21. Det Àr en m21 i 8x57js frÄn 1950 med double square bridge, original enkeltryck och snyggt smörknivshandtag. KolvtÄn var borta sÄ jag anvÀnde trÀ frÄn frÀmre delen pÄ stocken för att limma pÄ en ny tÄ. Framdelen blev nÄgot mörkt trÀ frÄn Afrika och röd bakkappa Àr monterad. Nu ska kolven slipas fÀrdigt, nÀtskÀrningen hÄller pÄ att frÀschas upp och sen ska den plastbÀddas och oljebonas. Den kommer fÄ en monogramplatta infÀlld.
Publicerat Mars 28, 20242 yr Oj, oj, oj.....det hĂ€r kommer att bli en en riktigt snygg bössa om du bara fortsĂ€tter pĂ„ inslagen linje. Snyggt. đ  Fan...nu fick jag lust att kasta Hogue-kolven av gummi och aluminium frĂ„n min gamla 649 lĂ„ngt Ă„t helvete och leta efter nĂ„got liknande.Â
Publicerat Mars 28, 20242 yr Sweet đ Jag Ă€r svag för M21, en riktigt smidig liten small ring 98 med otroligt bra detaljarbete och blĂ„nering. Bara inpassningen av skruvfĂ€stet för pipskruven i förstocken Ă€r ljuvlig. Jag gjorde ju i ordning en till dottern för nĂ„gra Ă„r sedan, finns i projekttrĂ„d hĂ€r. Jag "fördĂ€rvade" stocken genom att bygga om den till mer rekylvĂ€nlig men det kan jag stĂ„ för dĂ„ den egentligen var skrot. Hoppas att du verkligen kommer att anvĂ€nda den, det Ă€r den vĂ€rd. Bra jobbat đȘ
Publicerat Mars 28, 20242 yr Riktigt trevligt gevĂ€r! Helt klart min smak av uppfrĂ€schning och förbĂ€ttring! Kul att man kan bistĂ„ med inspiration @Greifelter!đ
Publicerat Mars 28, 20242 yr Författare Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att lÀnga en eller tvÄ cm.
Publicerat Mars 28, 20242 yr 1 hour ago Greifelter sa: Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att lÀnga en eller tvÄ cm. Tycker det blev snyggt. Det blir mer harmoniskt nÀr den inte avslutar för nÀra rembygelsfÀstet pÄ pipan ocksÄ!
Publicerat Mars 28, 20242 yr 3 hours ago Greifelter sa: Jag tycker eventuellt att förstocksknoppen blev lite kort men jag orkar inte göra om den för att lĂ€nga en eller tvĂ„ cm. Jag tycker det blev alldeles utmĂ€rkt, mitt i prick. đ
Publicerat Juli 2, 20242 yr Författare Detta Àr en populÀr post. Nu Àr oljeboningen pÄbörjad. SnabbfÀste för rödpunkten, ska bara hitta ett bra sikte att komplettera med.
Publicerat Juli 10, 20242 yr Författare Detta Ă€r en populĂ€r post. Inskjuten och biograftestad, underbar att skjuta med. Kvar att fĂ€lla in silverovalen och hitta en bra rem.Â