Publicerat Februari 23, 200719 yr Ska köpa jakradio snart. Icom F34 Prohunt vet jag många som kör med. Måste vara många här som har erfarenhet av olika märken!?
Publicerat Februari 23, 200719 yr har en hunter mk16 med alla krussiduller till och den funkar bra,man måste dock ha skogsantennen för att babbla strunt på heltid, bra batteri inga konstigheter den funkar plus att man kan byta skal så får man en 31mhz på under en minut..rätt fiffigt, fråga jonnegonne här på forumet,han är säkert bland dom yngsta med en radio som är 4 år äldre än han själv å han e nöjd maxon heter den hehe ;D
Publicerat Februari 23, 200719 yr Hur definierar man "Bästa jaktradion" då? Det finns ju flera olika saker som ska falla på plats och jag försöker sammanställa dom punkterna jag anser vara viktiga i en bra radio. Räckvidd. (Beror till stor del på vilken antenn som används) Batteritid Hur bra hör jag andra Hur bra hörs jag av andra Vattentålig Stöttålig Vad anser ni andra?
Publicerat Februari 23, 200719 yr Ingen aning faktist,men den vanligaste i mina breddgrader är i alla fall 155,sen vilket märke...ingen aning? jag har numera en Icom,funkar helt OK.
Publicerat Februari 23, 200719 yr Själv tänkte jag satsa på ComMaster. Kombipaket 31 & 155 MHz Innehållande CM3130 & CM1550. Då man mest gästjagar kan det vara bra att ha tillgång till båda frekvenserna. Viktigt var för mig att dom också är kompatibla med mina kåpor. Peltor Sport.
Publicerat Februari 24, 200719 yr link=topic=6460.msg79392#msg79392 date=1172257429]Ska köpa jakradio snart. Icom F34 Prohunt vet jag många som kör med. Måste vara många här som har erfarenhet av olika märken!? icom prohunt är det bästa jag har provat, och häromkring är det ingen som ligger på 156 Mhz ännu så vi slipper höra en massa onödigt dravel från andra som är ute. att använda 31 Mhz är ungefär som att använda jakthorn "alla vet att någon vill något, men ingen jäkel vet vem som vill vad".. att den sedan är IP 65 klassad gör ju inte saken sämre. mvh.
Publicerat Februari 24, 200719 yr Valde mellan Albecom Pro Fighter och Icom:en när jag bytte upp mig i höstas. Valet föll på Albecomen. Känns robust och tillförlitlig. Sedan att jag kan använda den som bärbar VHF under båtsäsongen gör den ju inte sämre 8) http://www.albecom.se/products.php?PHPSESS...4f14a18076f67cd
Publicerat Mars 6, 200719 yr Hej, Jag köpte Lafayette Micro 4, 155:a, sent förra hösten och är mycket nöjd med den så här långt. Bra räckvidd, lång batteritid och bra ljud. Jagar mestadels med två olika lag som båda använder sig av kanal ett med pilotton men med olika frekvens på pilottonen så det är riktigt smidigt att kunna ha upp till 6 stycken kanal ett med olika pilotton på alla i samma radio, med andra ord byter bara kanalplats och behöver inte gå in och ställa om pilottonen varje gång. Hade tidigare en äldre Zodiac som funkade men inte mer. mvh Dard
Publicerat Mars 11, 200719 yr en bra radio ska tåla vatten,var klar i tonen,lätt att navigera,bra räckvidd och smidig,bra med tillbehör oxå..sen när man har selektiv på radion så slipper man andra i örat,sen monofon är viktig,har nu monofon i kopplat till mina peltor.lika stor som en handsfree och inge onödigt med sladd..hunter herter radion och batteriet räcker 2 dagar men har ett extra,sen ska jag nog köpa till så 31an finns