Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trebent skjutstöd?

Featured Replies

I en framtid kommer jag investera i ett sånt här trebent skjutstöd.. sett ett antal som ser bra ut men inte kollat så noga. Primärt är det faktiskt för luftgeväret vid inomhusbruk men ev även vid tex kuljakt och klass 1 vilt. Såg någon modell där man spände fast bössan såsom i ett skruvstäd, det verkar vara något sådant jag är ute efter.

Idéer och förslag från församlingen?

/ Rikard

Bog death grip👍

Har även primus med death grip, bra när man skjuter med barn, ställ in höjd sikta lås, och be dem trycka av

• Author

3,8 kg för den där första bog deathgrip..?

Men det kanske ger extra stabilitet? Detta kan nog bli ngt kul att kika efter på mässan här i sommar på Skokloster..

På 2024-05-06 at 00:08 Hipshot sa:

3,8 kg för den där första bog deathgrip..?

Men det kanske ger extra stabilitet? Detta kan nog bli ngt kul att kika efter på mässan här i sommar på Skokloster..

För lätt stativ gör det väldigt vind/tippkänsligt det är inte bra. Men nästan 4 kg, det verkar tungt. /C 

Tycker ändå Primos Trigger Stick är rätt bra, och det finns en addon som gör att man får dubbelt stöd som i en vagga. Dock tycker jag inte det är värt över 2k...beggat/rea för en tusenlapp kan det vara värt tycker jag. 

Väger dock inte mycket så man får ställa det stabilt ute. För mig har det funkat helt OK på drevjakt, man kan stå och hålla i bössan men luta det i vaggan på stativet, så man slipper stå och hålla bössans tyngd men är ändå redo i rätt riktning så att säga.

Hylte har en 5etta-kopia som ser extremt likadant ut, men jag vet inte hur kvaliteten är där.

Enig om Viper Flex. Grymma stöd. Mitt havererade på vårvintern när det fastnat snöslask inuti - och när jag skulle dra ut det hade det frusit. Jag lyckades få häcken ur vagnen och laga det lagom till bockpremiären dock.

Jag har fotat en hel del och har ett par kompetenta tripods för foto, men efter att ha testat en bekants Death Grip är jag helt ointresserad av konceptet. Det är svårt för mig att få någon vettig ergonomi med den lösningen, där är Viper Flex helt överlägsna. Jag har svårt att se att Death Grip (m.fl) skulle kunna ge bättre precision för jakt än dessa.

+1 på Viper Flex.  

Jag kör på bog deathgrip.

har köpt kameraförings som jag skruvat på nån kolv ämne kan även använda klämfästet på bössor som jag inte vill skruva i.

vansinnigt stabilt både på stående sittande eller liggande skytte.