May 6, 20242 yr Är inte det där märket som Itab tog fram innan de gick i putten? Kollade lite på grejerna, de såg ut att vara normalt prissatta.. nu.. abnormt dyra innan.
May 6, 20242 yr Osäker på deras kvalitet. Om tex de rejälare fleecejackorna är liknande Haglöfs/Lundhags/Swazi eller så i kvalitet så är det riktigt schyssta priser med rabatten ändå skulle jag säga. Men jag vet inte då jag aldrig haft nått plagg från dessa här..
May 7, 20242 yr 7 hours ago Hipshot sa: Är inte det där märket som Itab tog fram innan de gick i putten? Kollade lite på grejerna, de såg ut att vara normalt prissatta.. nu.. abnormt dyra innan. Det var väl när det blev nytt ägandeskap fabrikatet Garphyttan kom in, innan var det T&P som gällde och jag måste säga att dom byxorna (T&P) jag köpte kanske är ett av de mest prisvärda klädesplagg jag köpt. Hur Garphyttan är i kvalitet har jag ingen koll på, kommer förmodligen inte få veta då jag helst undviker det mesta med ordet "stretch" "funktions membran" och "ventilerande dragkedjor" i mina fritidskläder.
May 7, 20242 yr Har två plagg från Garphyttan: En "Original Smock". En tunn men lång jacka med många fickor som jag använder mycket på vår och höst, men även ibland som jaktjacka på vintern med förstärkningsplagg under. En fleece-hoodie "Original fleece" som jag går runt och skrotar i i princip varje dag hemma. Mycket nöjde med båda och de håller bra kvalitet, men jag har inte betalat fullpris för något av plaggen.
May 7, 20242 yr 8 hours ago, Hipshot said: Är inte det där märket som Itab tog fram innan de gick i putten? Kollade lite på grejerna, de såg ut att vara normalt prissatta.. nu.. abnormt dyra innan. japp Dom ville bli fancy...
May 7, 20242 yr Hade lite insikt i företaget då back in the days.. gillade inte detta. Itab som krängde T&P mm var riktigt bra men så var det ngn eljest person som köpte upp företaget och från den punkten var det bara downhill.. De plöjde ned massor med resurser, vaskade fram någon högprofilerad "äventyrare" som var med och tog fram Garphyttan och.. nope.. ett tag senare så vart det konken och Itab försvann. Snyggt jobbat.. not.
May 7, 20242 yr 10 hours ago Hipshot sa: Är inte det där märket som Itab tog fram innan de gick i putten? Kollade lite på grejerna, de såg ut att vara normalt prissatta.. nu.. abnormt dyra innan. ITAB heter skogmarks numera. https://www.skogmarks.se/518-byxor-herr?_gl=1*1edmxcq*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwt-OwBhBnEiwAgwzrUtHfuoKTqu-w3kpDIRVJ2o4sPLROA1Vtn9-bDhpEljD9xXBR_MSlfBoCXvgQAvD_BwE
May 7, 20242 yr Jag har ett par shorts från Garphyttan, deras gröna av modellen jag tror heter Crafter. Jag arbetade utomhus (panelade om garage) i två solika dagar, sedan såg de tio år gamla ut. Helt urblekta! Jag satte en tvåa eller trea i betyg och skrev en ingående recension där jag tog upp både positiva och negativa egenskaper, men den dök aldrig upp på hemsidan. Mailade och frågade hur det kom sig att bara enbart positiva recensionen syns, men fick inget svar. Det i sig är helt och hållet nog för mig att konstatera att det inte är ett seriöst företag. ITAB-historian som refereras till ovan gör det inte bättre direkt...
May 7, 20242 yr Author Jag köpte overshirts i 3 olika färger. 330 spänn kändes prisvärt och kvaliteten bara är någorlunda. Kan återkomma med vad de går för.
May 8, 20242 yr På 2024-05-07 at 08:26 lsjonsson sa: ITAB heter skogmarks numera. https://www.skogmarks.se/518-byxor-herr?_gl=1*1edmxcq*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwt-OwBhBnEiwAgwzrUtHfuoKTqu-w3kpDIRVJ2o4sPLROA1Vtn9-bDhpEljD9xXBR_MSlfBoCXvgQAvD_BwE Fast det är inte Itab längre så det går fetbort..
May 8, 20242 yr 1 hour ago Hipshot sa: Fast det är inte Itab längre så det går fetbort.. Innan ITAB flyttade entren till andra sidan på huset i Surahammar var det en förbannat bra affär med sitt T&P, Meindel, Viking, Didrikson mf sortiment och alltid en rejäl och billig fyndhylla där det inte bara var skit. Efter ombyggnaden blev det fiskedrag och kikarsikten och annat krafs som varken kändes hackat eller malet med betydligt mindre butiksortiment på kläder. Sortimentet efter ägarbyte var inte något som lockade mig, så jag har mest handlat Fjällräven och Härkila när det gäller outdoorkläder på senaste tiden. Jag saknar första ITAB upplägget som fan.
May 8, 20242 yr 1 hour ago Järven sa: Innan ITAB flyttade entren till andra sidan på huset i Surahammar var det en förbannat bra affär med sitt T&P, Meindel, Viking, Didrikson mf sortiment och alltid en rejäl och billig fyndhylla där det inte bara var skit. Efter ombyggnaden blev det fiskedrag och kikarsikten och annat krafs som varken kändes hackat eller malet med betydligt mindre butiksortiment på kläder. Sortimentet efter ägarbyte var inte något som lockade mig, så jag har mest handlat Fjällräven och Härkila när det gäller outdoorkläder på senaste tiden. Jag saknar första ITAB upplägget som fan. Jag saknar dem med.. jävla klåpare som får någotslags storhetsvansinne och konkar butik efter butik. Samma folk som dödade Huntyard & Berras..
May 9, 20242 yr Author På 2024-05-07 at 13:11 MagnusN sa: Jag köpte overshirts i 3 olika färger. 330 spänn kändes prisvärt och kvaliteten bara är någorlunda. Kan återkomma med vad de går för. Känns bra och ser välsytt ut. Första elddopet är väl första tvätten som får utvisa.
February 13Feb 13 Author Typ 1 år senare kan jag konstatera att det blivit en av favoriterna. Tshirt under på sommaren. Något varmare på höst/vår. Ser oanvända ut men något faddare i färgen. Skulle det bli nyköp är det lätt värt fullpris.