Publicerat Juni 20, 20242 yr Författare Detta Àr en populÀr post. Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart
Publicerat Juni 20, 20242 yr 53 minutes ago Sako280 sa: Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart Brutal! Â
Publicerat Juni 20, 20242 yr 1 hour ago Sako280 sa: Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart Riktigt lÀcker! Har sjÀlv bara skjutit smÄbockar de senaste Ären dÄ fokus ligger pÄ köttkvalitet men i Är suger det i trofetarmen igen!
Publicerat Juni 20, 20242 yr 1 hour ago Sako280 sa: Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart WOW! /P
Publicerat Juni 20, 20242 yr 1 hour ago Sako280 sa: Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart Grattis!  Klart godkÀnd!
Publicerat Augusti 17, 20242 yr PÄ 2024-06-20 at 12:08 Sako280 sa: Fick en grann bock i maj vikt 776gram har torkat 4 veckor snart Den dÀr! FÄr man frÄga vilket lÀn?
Publicerat Augusti 18, 20242 yr Författare 10 hours ago hs_merkel sa: Den dĂ€r! FĂ„r man frĂ„ga vilket lĂ€n? Â
Publicerat Augusti 26, 20242 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. Denna lilla herre jagade 2 smaldjur men sen sprang han förbi mig Ă„ dĂ„ hade han sprungit fĂ€rdigt. Korta horn men förhĂ„llandevis grova och med ganska stor pĂ€rling som var vassa. Gissar pĂ„ en ung herre som i framtiden hade kunnat fĂ„ riktigt fina horn, men nu ska den i stekpannan 6,5x55 och hemkokad Ballistic tip 140 gr Â
Publicerat September 16, 20241 yr Detta Ă€r en populĂ€r post. En till pĂ„ annan mark. Stod lite snett men de tog mitt i bogen pĂ„ andra sidan Â
Publicerat September 16, 20241 yr 2 hours ago dptrapper sa: En till pĂ„ annan mark. Stod lite snett men de tog mitt i bogen pĂ„ andra sidan  Grattis! Sköt du den ute pĂ„ trĂ€da eller inne i skogen/hygge. Trots att man har varit i farten ganska ihĂ€rdigt dom senaste veckorna sĂ„ ser man inga rĂ„djur eller bockar ute pĂ„ trĂ€dorna hĂ€r i Kalix Ă€nnu. Donm gĂ„r inne i skogen och Ă€ter av det som finns dĂ€r. Dom brukar komma ut runt mĂ„nadsskiftet eller nĂ€r det blir frost och beta pĂ„ trĂ€dorna. Det jag minns av rĂ„djuren söder ut sĂ„ kunde man se rĂ„djur ute pĂ„ trĂ€dor hela sommaren i princip. Ăr det nĂ„gon som har nĂ„gon förklaring till mig i detta fenomen?
Publicerat September 17, 20241 yr Mitt pÄ en gÀrda. Den kom först ut 300 meter frÄn mig och gick i kanten Ä kÀka, sen gick den in i skogen igen. En stund senare kommer det en mindre pinn-bock bakom mig, gÄr över gÀrdan och in i samma skog som den större bocken. 10 minuter senare sÄ kommer lill-bocken kutandes rakt mot mig i 600km/tim med den större bocken hack i hÀlen jagandes. Denna bock stannade 30 meter framför mig, nöjd som attans och vÀnde sen in mot skogen pÄ andra sidan igen men dÄ pep jag fast den pÄ ca 100 meter - pang. Jag har sett ganska mycket rÄdjur som gÄr ut och kÀkar klöver dÄ det börjar skymma
Publicerat September 17, 20241 yr Tror rÄdjuren söderut har mindre skog att vara i helt enkelt sÄ de Àr mer vana att vara ute pÄ öppna ytor och mer van mÀnniskor, hÀstar, traktorer, hundar osv
Publicerat September 17, 20241 yr 45 minutes ago dptrapper sa: Mitt pÄ en gÀrda. Den kom först ut 300 meter frÄn mig och gick i kanten Ä kÀka, sen gick den in i skogen igen. En stund senare kommer det en mindre pinn-bock bakom mig, gÄr över gÀrdan och in i samma skog som den större bocken. 10 minuter senare sÄ kommer lill-bocken kutandes rakt mot mig i 600km/tim med den större bocken hack i hÀlen jagandes. Denna bock stannade 30 meter framför mig, nöjd som attans och vÀnde sen in mot skogen pÄ andra sidan igen men dÄ pep jag fast den pÄ ca 100 meter - pang. Jag har sett ganska mycket rÄdjur som gÄr ut och kÀkar klöver dÄ det börjar skymma Ok! Hos oss har dom varit helt osynliga Àn sÄ lÀnge. Inte ett rÄdjur ute pÄ trÀdorna. Ok! Det verkar variera en hel del i BD ocksÄ
Publicerat September 17, 20241 yr 43 minutes ago dptrapper sa: Tror rÄdjuren söderut har mindre skog att vara i helt enkelt sÄ de Àr mer vana att vara ute pÄ öppna ytor och mer van mÀnniskor, hÀstar, traktorer, hundar osv Ja, det har dom sÀkert. Ja visst Àr dom mer vana mÀnniskor, fordon, m. m.