Publicerat Maj 17, 200520 yr Hallå! Jag heter Göran och tänkte att det kanske var dags att presentera mig då jag tassat omkring här i kulisserna ett tag utan att göra något större väsen av mig. Jag som många andra här vistas även en hel del på Robsoft och då under samma signatur. Jag är tillverkad i mitten av 60talet och har varit väldigt intresserad av jakt så länge jag kan minnas. Vi har haft Vorsteh i familjen i hela mitt liv och jag ser ingen anledning att bryta den trenden. Hade en egen strävhårig (Jabbe) fram till mellandagarna då jag blev tvungen att ta bort honom på grund av hjärtfel samt en sviktande mjälte :'(. Har för närvarande ingen möjlighet att skaffa en ny hund då jag har ett arbete med högst varierande arbetstider men ingen hemma som kan ta hand om hunden då jag är borta, löser det sig på den fronten så blir det ny hund direkt . Jagar även en del älg men sitter då mestadels på pass. Jag jobbar i Luleå men bor i Skellefteå. Förutom jakten så fuskar jag även lite med fiske och jobbar fortfarande på att få någon lax värd namnet. Även om Byske ligger inom armlängds avstånd så blir det inte fiskat där så ofta då jag saknar någon att fiska med, stå och piska älven själv tycker jag är trist!
Publicerat Maj 18, 200520 yr Härligt att du förstått detta med jakthundar, vorsteh är bäst... ;D Välkommen till oss på jaktsidan.
Publicerat Maj 19, 200520 yr Härligt att du förstått detta med jakthundar, vorsteh är bäst... ;D *håller med* även om strävhåret är snäppet vassare ;DVars var Jabbe ifrån? *nyfiken*
Publicerat Maj 19, 200520 yr Författare Håller med dig där Widman, ska man ta "den vassaste kniven i lådan" så blir det givetvis ett strävhår Om inte annat så har ju strävhåren en charm iom. skägg och mustach som aldrig ett korthår kan få? Men hårlaget kan ju även vara ett problem, skit och snö fastnar på ett strävhår på ett helt annat sätt än dom korthåriga. Men du Seger om jag inte är helt ute och cyklar nu så tror jag att jag har träffat dig i Ersnäsfjärden några gånger och senaste gången (för ett par år sedan på premiären) så hade det då fastnat en hel del "skit" i pälsen på ditt korthår ;D ;D. Kan det stämma? Widman: Jag bor i Skellefteå men kommer ursprungligen från Storuman.
Publicerat Maj 19, 200520 yr Jo, jag håller med dig om snön i pälsen, men det verkar bara uppstå då och då vid vissa temperaturer så det är ju inte ett större problem. Visst är det trevligt att veta var du kommer ifrån , men i frågan syftade jag på ditt strävhår "Jabbe"
Publicerat Maj 19, 200520 yr Författare Ooops! : Jag tog honom från Örebro, närmare bestämt Mullhyttan, uppfödare var Joel André. Föräldrarna var Vätterstrandens Hilke och Lillsvan Emil.
Publicerat Maj 19, 200520 yr Men du Seger om jag inte är helt ute och cyklar nu så tror jag att jag har träffat dig i Ersnäsfjärden några gånger och senaste gången (för ett par år sedan på premiären) så hade det då fastnat en hel del "skit" i pälsen på ditt korthår ;D ;D. Kan det stämma? Jaha är det du...... Nästa gång får du ha bössan med dig Härligt att du förstått detta med jakthundar, vorsteh är bäst... ;D *håller med* även om strävhåret är snäppet vassare ;D Bla bla bla Du vet vad jag tycker
Publicerat Maj 25, 200520 yr Härligt att du förstått detta med jakthundar, vorsteh är bäst... ;D Vi får väl se..... vad som händer då man slänger fram 6-7 rådjur och en 100 gäss framför dom