Publicerat Februari 25, 200719 yr Hejsan. skulle vilja ha mer fakta kring hundförbuden är det tex tillåtet att släppa hunder nu vid klappjakten på räv.?
Publicerat Februari 25, 200719 yr Hund som är lämpad för jakt efter rödröv (menas förmodligen klövviltsren) får släppas under tiden 21 aug-15 mars.
Publicerat Februari 25, 200719 yr Författare Hund som är lämpad för jakt efter rödröv (menas förmodligen klövviltsren) får släppas under tiden 21 aug-15 mars.okej då ska man alltså inte släppa en wachtel
Publicerat Februari 25, 200719 yr Hund som är lämpad för jakt efter rödröv (menas förmodligen klövviltsren) får släppas under tiden 21 aug-15 mars. Även har ren...Alltså endast hund som garanterat endast jagar räv får släppas... efter sista februari
Publicerat Februari 25, 200719 yr Även har ren...Alltså endast hund som garanterat endast jagar räv får släppas... efter sista februariEn harhund bör man väl få släppa så länge det är jakttid på hare? Står inte talat om hare vad jag kan hitta. Under förutsättning att den inte jagar klövvilt
Publicerat Februari 25, 200719 yr En harhund bör man väl få släppa så länge det är jakttid på hare? Står inte talat om hare vad jag kan hitta. Under förutsättning att den inte jagar klövvilt Visst men många stövare jagar båda räv och hare. Jagar stövaren hare får man inte släppa,fast jag vet dom som gör det...det heter att dom sätter stövaren på ett rävspår..ja resten kan ni gissa
Publicerat Februari 25, 200719 yr Hund som är lämpad för jakt efter rödröv Röd-röv är inte det babianer... ;D :
Publicerat Februari 25, 200719 yr Röd-röv är inte det babianer... ;D : Som din efter det återkommande besöket i Österby S/M gille ;D