Publicerat Maj 30, 20241 yr 2 hours ago karelsk blandning sa: Synd dom inte gjorde samma med 3g också. Vad kommer att sluta funka när 3G försvinner men 2G är kvar, eller kommer det bara att gå lite saktare ? Jag har dålig koll.
Publicerat Maj 30, 20241 yr 43 minutes ago Järven sa: Vad kommer att sluta funka när 3G försvinner men 2G är kvar, eller kommer det bara att gå lite saktare ? Jag har dålig koll. Går inte pejlare och sånt på 3g också?
Publicerat Maj 31, 20241 yr Författare 4 hours ago Järven sa: Vad kommer att sluta funka när 3G försvinner men 2G är kvar, eller kommer det bara att gå lite saktare ? Jag har dålig koll. I många fall, så är 2G fallback för 3G. Dvs. om man inte har 3G täckning, så går man automatiskt över till 2G. Fungerar lite saktare.
Publicerat Maj 31, 20241 yr 11 hours ago karelsk blandning sa: Går inte pejlare och sånt på 3g också? Är lite olika mellan tillverkare och hur nya de halsbanden är. Nyare går på 4g. Alla faller tillbaka på lägre nät om högre saknas. Jag bestämde mig för att köra vidare med 320 tills gps-prylarna blivit mer framtidssäkra. Ska nog komplettera med en billigare gps-pejl för hundarnas säkerhet vid vägar så att passare se dem och stoppa trafik på marker med snabba vägar.
Publicerat Mars 27, 20251 yr On 5/30/2024 at 4:47 PM, Islänningen said: Telia har beslutat att skjuta upp nedläggningen av 2G nätet tills 2027. Ändå har de börjat släcka ned på vissa ställen utan förvarning. Tyvärr är det en sanning med modifikation. I städerna lär de behålla fram till 2027 men ute i skogen lär 2G försvinna mycket snabbare än så. Stäng av 4G/5G när du är i skogen så får du se om det lirar. 3G är ju nedlagt helt - funkar ingenstans länge men 2G är på väg ned på många ställen i varje fall där jag jagar.
Publicerat Mars 27, 20251 yr Författare 22 minutes ago danielbrandth sa: Ändå har de börjat släcka ned på vissa ställen utan förvarning. Tyvärr är det en sanning med modifikation. I städerna lär de behålla fram till 2027 men ute i skogen lär 2G försvinna mycket snabbare än så. Stäng av 4G/5G när du är i skogen så får du se om det lirar. 3G är ju nedlagt helt - funkar ingenstans länge men 2G är på väg ned på många ställen i varje fall där jag jagar. Japp, har lagt märke till det. Mina 2G kameror slutade skicka bilder i November.